Maurice Eckhard: “Cada vegada hi ha més suport i més consciència cap a l’esport adaptat”

Maurice Eckhard.

REDACCIÓ. Ciclista paralímpic campió d’Espanya en línia i contra rellotge, i llicenciat en Ciències de l’Activitat Física i l’Esport per la Universitat de València, Maurice Eckhard reivindica que en època de retallades cal continuar recolzant l’esport adaptat.

“Cada vegada hi ha més suport i més consciència cap a l’esport adaptat. Però encara falta molt per a poder equiparar l’esport olímpic amb el paralímpic”, ha explicat aquest exestudiant de la Universitat, que continua entrenant a les instal·lacions del Campus dels Tarongers. En declaracions al programa de Ràdio Universitat El Temps dels Esports, Eckhard també ha opinat sobre el tractament de la discapacitat en els mitjans de comunicació i la conscienciació social al respecte: “Sí que hi ha més difusió radiofònica, audiovisual…, però encara anem un o dos passos per darrere”.

Maurice Eckhard va aconseguir fa un parell de setmanes una contundent victòria en les proves de contra rellotge i en línia del Campionat d’Espanya de Ciclisme Paralímpic, celebrat a la localitat d’Águilas (Múrcia). L’esdeveniment va aplegar huitanta-cinc esportistes, setanta-quatre homes i onze dones, procedents de dotze comunitats autònomes.

Sobre el suport a l’esport adaptat en època de retallades pressupostàries en tots els àmbits, Eckhard ha destacat: “La Universitat de València i Divina Pastora sempre han donat suport a l’esport adaptat, i per part meua jo estic molt agraït tant a la Universitat de València com a Divina Pastora”.

Aconseguir aquest doblet en el Campionat d’Espanya és un èxit personal per a Maurice. “Estic molt content. És la primera vegada que ho aconseguisc”, destaca l’esportista, qui també és medalla de bronze en els Jocs Paralímpics de Londres 2012, en contra rellotge.

“La meua prova per excel·lència és la contra rellotge en carretera. En ser bo en contra rellotge, també hem fet força i tenim un alt nivell en persecució en pista”, assenyala Eckhard, qui respecte a la seua preparació esportiva diu que tots els dies agafa la bici de carretera durant tres o quatre hores, i alguns dies dobla sessió, i incorpora gimnàs, una activitat per a la qual fa servir les instal·lacions del Campus dels Tarongers.

Preguntat sobre les diferències entre practicar ciclisme paralímpic o no a nivell de competició, el ciclista llicenciat a la Universitat de València considera que són importants en alguns aspectes. “La diferència més important és la distància. Un campionat del món professional poden ser cent noranta, dos-cents quilòmetres. En el ciclisme paralímpic, i més en la meua categoria, són unes distàncies més reduïdes. En el meu cas, seixanta, setanta quilòmetres en una prova de ruta”. No obstant, Eckhard reconeix que diferències esportives pel que fa a la preparació no n’hi ha moltes. Sí, per exemple, respecte al model de bicicletes emprades i que estan adaptades a les característiques de cada esportista.