Pequeño Mulo & Los Arcanos Mayores, de les aules a l’escena

Pequeño Mulo y Los Arcanos Mayores.

REDACCIÓ. Format recentment com a conseqüència de la unió casual de Pequeño Mulo, per una banda, i Los Arcanos Mayores, per una altra, són un grup amb influències del més variat per la pluralitat dels seus membres. Raúl Abeledo, professor associat d’Economia a la Universitat de València, és l’ànima de Pequeño Mulo; i Rubén Marqués, Lluís Forner i Andrés arriben des de diverses influències i trajectòries musicals per a conformar Los Arcanos Mayores. Dos dels components d’aquesta barreja, Abeledo i Marqués, expliquen la seua música, la seua trajectòria i els seus projectes.

Raúl Abeledo, professor associat de la Universitat de València, i Rubén Marqués, amb l’equip del
programa Camden.

En declaracions al programa Camden de Ràdio Universitat, dedicat a descobrir i conéixer grups valencians, Raúl Abeledo explica que les seues influències són del més variat: “Una etiqueta graciosa, com definir el grup: crowl and roll. Arrels, en tenim moltíssimes: tenim punts de confluència amb el blues, el folk, el rock, i cadascú és de son pare i de sa mare. Lluís té un punt de música experimental, noise, i arriba de grups com ara MKM o Traummaschine; a Andrés i a mi ens agrada molt el punk…”.

Després de la fusió, que s’ha produït molt recentment, han fet ja el seu tercer concert. Raúl porta uns deu anys amb el projecte Pequeño Mulo; Lluís l’ha acompanyat en alguna actuació fins a unir-se tots en una formació que compta amb guitarra acústica, guitarra solista, baix i bateria.

L’experiència vital, segons expliquen, també és una marca per a la seua música. Raúl és professor associat a la Universitat des de fa sis anys, i això li fa madurar molt per a la vida del rock and roll “per la precarietat i la incertesa amb què treballes. Després, el rock and roll és un passeig en barca”, diu Abeledo. Per la seua banda, Rubén Marqués està en l’atur i ara continua estudiant música.

Pots escoltar l’entrevista completa al grup fent clic ací.