Cinema en valencià a la fresca, cada dijous per la nit a Velluters

REDACCIÓ. Hui dijous 13 de juny comença el cicle de Cinema en valencià a la fresca a Velluters, que cada dijous a les 22 hores, fins el 25 de juliol i a la plaça del Pilar de la ciutat de València, projectarà una pel·lícula en valencià. Els organitzadors, l’Associació de Veïns de Velluters El Palleter i Racó de la Corbella, posen unes quantes cadires, però es recomana portar-se’n la pròpia per a gaudir, asseguts a la fresca, de cinema en valencià debades. En el cicle col·labora el Servei de Política Lingüística de la Universitat de València.

Així, les sessions s’estrenaran hui amb El hòbbit: un viatge inesperat (The Hobbit: An Unexpected Journey), de Peter Jackson. Dijous que ve, dia 20, es podrà veure El bosc, d’Óscar Aibar, mentre que el 27 de juny es projectarà Mata’ls suaument (Killing Them Softly), d’Andrew Dominik i amb Brad Pitt.

Durant el mes de juliol es podrà veure Fènix 11*23, de Joel Joan i Sergi Lara, amb la participació de Nil Cardoner, Rosa Gàmiz, Àlez Casanovas i Robert Álamo; i també Django Unchained (Django desencadenat), de Quentin Tarantino. Amb Jamie Foxx, Christoph Waltz, Kerry Washington i Leonardo DiCaprio.

Tancaran el cicle de Cinema en valencià a la fresca a Velluters, dijous 18 de juliol, Shan zha shu zhi zhi lian (VOSV) (Amor sota l’arç blanc), de Zhang Yimou; i el 25 de juliol, A Roma amb amor (VOSV) (To Rome with Love), de Woody Allen.