Pellikana, la salsa de tots els estils musicals

A.H. La pericana és una mena d’ensalada típica de la cuina de l’Alcoià que barreja la tomata, el bacallà, l’oli i altres ingredients. El grup Pellikana, format per persones de diversa procedència, però també d’aquelles terres interiors, acaba de llançar el seu tercer treball, Desperta, que és una barreja d’estils, sensacions i gustos, com el plat.

Pellikana significa molt per a David, violí i cantant del grup. “Pellicana és un plat típic del nostre poble, i del País Valencià, encara que en cada lloc li diuen d’una manera diferent. És un tipus d’ensalada amb barreja de molts menjars. En Pellikana som molts, com els ingredients d’aquest plat”, ha dit en declaracions al programa Camden de Ràdio Universitat .

Van començar amb quatre amics que s’ajuntaven per a tocar i després decidiren fer un grup. Al capdavall, pensaren que calia ser més músics. Fins a hui, que ja porten cinc anys tocant (ara amb deu membres) i s’estan obrint pas dins del panorama musical valencià. Fa poc van actuar en la IV Fira de la Música de Benimaclet, organitzada dins dels actes de Benimaclet t’estima, unes jornades lúdiques i culturals organitzades per la Plataforma Benimaclet Viu. I també acaben de traure Desperta, el seu tercer disc, que ha obtingut un cert èxit en la plataforma de micromecenatge Verkami.

Els seus tres treballs fins ara són: Titelles (any 2008, i abans del qual tragueren una maqueta), Tardor (2012) i Desperta (2013). Pellikana està format per deu joves. Són tres veus (la principal és Flora Sempere), violí, saxo, dolçaina, teclats, baix, guitarra, trompeta, trombó, bateria i altres percussions.

“La forma que millor ens defineix musicalment és el mestissatge, perquè fem qualsevol estil que ens abelleix”, diu David. “A mi per exemple m’agrada la música cubana i llatina, però després els ritmes de l’Europa de l’Est. La gràcia per a mi està en trobar l’equilibri”, ha destacat aquest músic valencià.

El millor és que accediu a la web de Pellikana i escolteu la seua música. Si vos agrada, podeu veure’ls en concert a Ibi (21 de juny), Callosa (29 de juny), Benlloch (13 de juliol) o Alacant (19 de juliol), entre altres.