El bàsquet femení, en el Campionat Europeu Universitari a Split

REDACCIÓ. L’equip femení de bàsquet de la Universitat de València competeix en l’Europeu que es disputarà a Split (Croàcia) des de demà divendres 21 de juny i fins el 29. Carlos Martínez, l’entrenador, ha destacat la motivació de les jugadores i la seua capacitat per a compatibilitzar l’entrenament amb la formació acadèmica.

El grup són molt bones estudiantes i s’organitzen molt bé per a estudiar i poder entrenar”, ha manifestat Carlos Martínez, qui ha destacat la importància que per al cos tècnic té la formació acadèmica: “Nosaltres som conscients que per a elles el primer són els estudis. Intentem ajustar els entrenaments a les seues necessitats”, ha dit l’entrenador. “Estan molt motivades i han aprofitat les vacances per a estudiar”, ha apuntat en aquest sentit el tècnic en declaracions al programa de Ràdio Universitat El Temps dels Esports. “Plantegem la competició com un premi. Anem a competir, a tindre una experiència nova. També anem a cegues, ja que no sabem els equips contra els quals jugarem, i obtindre informació d’ells és complicat, ja que són universitaris”, assenyala Martínez.

L’equip femení de bàsquet de la Universitat participa en el Campionat Europeu com a conseqüència del fet que la temporada passada quedaren terceres en el campionat espanyol. La situació actual, una vegada passats els exàmens, és que des de demà participen en l’Europeu dotze de les díhuit jugadores que van estar preparant-se i entrenant.