Temps de platja, descans, viatges, treball o estudi

REDACCIÓ. L’estiu és el temps per a l’escapada, plans impossibles de fer durant l’any, o simplement de descansar. Estudiar, treballar, o passar el temps a la mar o a la muntanya. Retrobar la família i els amics i les amigues. Enguany, per la situació general, molts estudiants es quedaran a casa, bé per falta de diners, perquè treballen, o perquè han d’estudiar i fer treballs.

“Enguany ni festivals, ni res. I al Perelló”, diu una estudianta en declaracions al programa Caleidoscopi de Ràdio Universitat. Una altra opta per anar al xalet familiar, mentre que dos xics han triat quedar amb els amics i estudiar, per una bada, i per l’altra treballar. Pots escoltar un reportatge sobre com pot viure l’estudiantat aquest estiu fent clic ací:

Altres estudiants prefereixen pensar en els màsters, però hi ha qui, tot i això, té present que la piscina, la platja i el riu, al poble o a la ciutat, són irrenunciables en aquestes dates.

Són noranta-tres dies d’estiu que ja han començat. Segons el catedràtic de Geografia Alejandro Pérez Cueva, en declaracions al programa A Fons de Ràdio Universitat, “una baixada d’un a tres graus no ens lleva l’estiu, quan estem parlant de temperatures mitjanes per damunt dels vint-i-quatre graus”. Això en el cas que es complisquen les previsions meteorològiques. Per contra, una caiguda d’un a tres graus sí que pot refredar notablement algunes destinacions turístiques, sobretot al nord d’Europa.

Les previsions de diverses organitzacions, com ara l’Institut de Turisme d’Espanya, són que el turisme amb origen espanyol molt possiblement baixarà tant pel nombre de persones com per la despesa mitjana per persona, mentre que el turisme estranger té tendència a l’estabilització o a un lleuger augment. El 57% renunciarà a vacances i les persones que isquen gastaran menys. Pel que fa a la previsió del Ministeri d’Indústria, Energia i Turisme, s’esperen més visites sobretot procedents d’Alemanya, Suïssa i països nòrdics.