La Universitat, en la teua mà

REDACCIÓ. Tindre la informació més útil en el mòbil. És la funcionalitat de l’aplicació oficial de la Universitat de València Uvapp, creada en un primer moment per a mòbils Android i que el mes de juliol eixirà per a dispositius IOS. Javier Albert, delegat del rector per a la Universitat Digital, explica les possibilitats que ofereix la nova ferramenta.

“L’ús del mòbil i els tablets és cada vegada més important, i dur la informació de manera fàcil i accessible en el mòbil és útil”, ha destacat Albert en declaracions al programa En Xarxa de Ràdio Universitat. “Ja està en Android i la utilitat per a IOS arribarà durant el mes de juliol”, ha destacat. A més a més, el delegat del rector per la Universitat Digital ha puntualitzat que tal vegada “la Universitat ha anat per darrere d’altres entitats, però hem volgut eixir amb una aplicació suficientment ben acabada que comporte una sèrie de serveis rellevants per a la comunitat universitària”.

Així, entre els usos, aquesta primera versió ha intentat acostar la informació sobre la Universitat de València, com ara sobre la imatge corporativa, gestió, persones, serveis, edificis mitjançant sistemes de geolocalització. També redreça a les notícies, la Televisió i la Ràdio de la Universitat o anar a la web.

Un altre ús està destinat a comunicació més personal. Per exemple, rebre missatges en el mòbil des de la Universitat, amb les possibilitats de rebre, filtrar o buscar. Com a complement, la ferramenta ofereix serveis personalitzats a l’estudiantat, com ara consultar informació sobre les assignatures on s’està matriculat, la guia docent, l’horari de classes o el professorat.

Totes aquestes eines es troben en els tres idiomes que fa servir habitualment la Universitat des del punt de vista de la comunicació institucional: el valencià, el castellà i l’anglés. Javier Albert, a més, ha destacat que “abans de definir els elements de l’aplicació hem investigat què podia necessitar la comunitat universitària, basant-nos en el treball d’altres universitats. No es tracta de traslladar tota la informació de la Universitat, ja que per a això hi ha la web, sinó què interessa dur en el mòbil, i prioritzar aquesta informació”, ha dit.

Han sigut sis mesos de desenvolupament per a definir-ne els continguts i per a provar l’aplicació, de manera que el funcionament fóra suficientment bo. Concretament, en el desenvolupament de l’eina han treballat dos grups. Per una banda, el Servei d’Informàtica amb el grup d’Agustín López, i també un grup d’I+D de l’Institut de Robòtica i Tecnologies de la Informació i de les Comunicacions, dirigit per Juan José Martínez.

L’aplicació, en paraules de Javier Albert, “és una primera versió. És un ens viu que va a estar constantment en evolució”. Entre altres, a mitjà termini es planteja per a rebre informació sobre les qualificacions o la Secretaria Virtual.

Pots instal·lar l’aplicació des de d’aquesta pàgina