III Trobada de les Unitats d’Igualtat de les Universitats Públiques Valencianes

Carmen Tomás, directora de la Unitat d’Igualtat de la Universitat de València; i Pau Serrano, tècnica, van participar en la trobada.

UNITAT D’IGUALTAT. La Universitat d’Alacant ha acollit la Tercera Trobada de les Unitats d’Igualtat de les Universitats Públiques Valencianes. Després de les dues trobades anteriors celebrades a València i a Castelló, al Campus de Sant Vicent del Raspeig es van aplegar les directores i el personal tècnic de les Unitats d’Igualtat de la Universitat Miguel Hernández (UMH), Universitat de València (UV), Universitat Politècnica de València (UPV), Universitat Jaume I de Castelló (UJI) i la Universitat d’Alacant (UA).

La directora de la Unitat d’Igualtat de la UV, Carmen Tomás Juan, i la tècnica Pau Serrano Magdaleno; la directora de la Unitat d’Igualtat de la UJI, Mercedes Alcañiz Moscardó; la directora de la Unitat d’Igualtat de la UA, María José Rodríguez Jaume, i el personal tècnic de la seua unitat; la tècnica responsable de la Unitat d’Igualtat de la UPV, Maria Rosa Cerdà Hernández; la responsable administrativa de la Unitat d’Igualtat de la UMH, Mar Maciá, van intercanviar experiències de l’activitat duta a terme en els seus respectius centres.

Amb un ordre del dia atapeït de punts, calia revisar i compartir els resultats de les avaluacions dels primers plans d’igualtat, els passos en les confeccions dels segons plans d’igualtat, la situació dels diversos protocols (assetjament sexual i per raó de sexe i assetjament laboral), l’avanç i l’endarreriment en temes d’igualtat i la perspectiva de gènere en estudis de grau i postgrau, entre altres.

Un moment de la III Trobada de les Unitats d’Igualtat de les Universitats Públiques Valencianes.

Val a dir que les cinc universitats públiques valencianes es troben en diferents fases en el procés d’implementació de plans d’igualtat. Així, la UMH i la UPV, tot i que estan dotades d’Unitats d’Igualtat, no compten encara amb cap pla d’igualtat. La UJI està en procés d’implementació del seu primer pla, mentre que la UA ja ha publicat l’avaluació del primer pla d’igualtat i es troba en fase de disseny del segon.

La UV ha publicat l’avaluació del I Pla d’Igualtat, el diagnòstic de la situació de dones i homes previ a l’elaboració del II Pla d’Igualtat i es troba en la fase d’aprovació d’aquest.

El treball en xarxa i les reunions i la col·laboració entre les Unitats d’Igualtat de les cinc universitats públiques valencianes són una eina més del treball que realitzen. A la tardor està previst celebrar la I Trobada d’Unitats d’Igualtat de la Xarxa Vives i a la primavera la Trobada Estatal d’Unitats d’Igualtat que se celebrarà a la Universitat de València i estarà organitzada per les cinc universitats públiques del sistema d’ensenyament superior valencià.

En opinió de la directora de la Unitat d’Igualtat de la Universitat, Carmen Tomás, “les trobades anuals haurien de convertir-se almenys en trimestrals amb l’objectiu d’unificar posicions i alternatives davant de situacions que, amb diversos matisos, tenen el mateix origen i es donen en tot l’àmbit de les universitats públiques valencianes que s’enfronten a problemàtiques comunes”.