Les votacions per a renovar el Claustre obrin un quadrimestre electoral a la Universitat

Imatge d’arxiu d’unes eleccions al Claustre.

REDACCIÓ. La Universitat de València està d’eleccions. Dijous 21 de novembre renovarà completament el Claustre, màxim òrgan de representació de la institució acadèmica. I després s’obrirà el procés per a votar al Rectorat. De moment, dimarts 5 de novembre s’obri el termini per a presentar candidatures al Claustre.

Estudiants, professors i personal d’administració i serveis tenen una primera cita amb les urnes el proper 21 de novembre. En aquesta jornada es renovaran els 300 membres de l’òrgan claustral: cent cinquanta-tres membres del PDI amb el grau de doctor i amb vinculació permanent; trenta-huit membres del PDI no doctor o sense vinculació permanent; setanta-cinc membres elegits pels estudiants i les estudiantes; trenta membres elegits pel personal d’administració i serveis; i quatre membres elegits pel personal investigador en formació.

La campanya electoral es desenvoluparà entre dilluns 18 i dimecres 20. Dijous, a partir de les 10 i fins a les 20 hores, es desenvoluparà la votació. La Junta Electoral farà una proclamació provisional dels resultats a migdia de divendres.

El Claustre es renova anualment per a elegir els 75 representants de l’estudiantat. Però cada quatre anys (i ara toca) es renoven els representants de tota la resta d’estaments de la comunitat universitària.

Aquest serà el Claustre, una vegada renovat, que aprovarà el procés per a les eleccions a Rectorat, que previsiblement se celebraran en els primers mesos del 2014.

Les competències del Claustre són molt variades. Des de defendre la personalitat i els principis de la Universitat de València establits en els Estatuts, fins a elaborar aquests darrers i les seues modificacions. El màxim òrgan de representació també s’encarrega d’aprovar i modificar els reglaments de la Universitat de València; d’establir els criteris generals que el Consell de Govern ha de tindre presents per a emetre informe sobre la creació, modificació i supressió de facultats, escoles i instituts universitaris d’investigació de la Universitat de València; i de debatre i aprovar els objectius generals de la política universitària que el rector o la rectora ha de presentar el segon trimestre de cada any natural.