Les cafeteries i les biblioteques, els llocs més adients per a lligar a la Universitat

LORENA HERNÁNDEZ. Diuen que potser no és el lloc més adient per a això, però el ben cert és que hi ha multitud de casos d’estudiants i estudiantes que s’han conegut i enamorat a la Universitat. Es tracta d’un espai en el qual coincideixen diferents tipus de persones, de tota mena d’àmbits, la qual cosa fa que siga més senzill trobar algú que responga a les característiques desitjades en una parella. Tanmateix, la rutina de les classes i de les hores d’estudi de vegades fa complicat deixar un espai lliure a les aventures romàntiques.

També és cert és que hi ha moments i llocs més propicis que altres per a conéixer gent nova. La pregunta és: quins són eixos espais que afavoreixen d’alguna manera la conversa entre persones desconegudes? Doncs sembla que l’alumnat ho té ben clar: les cafeteries i les biblioteques. Aquests dos serveis tenen en comú la gran quantitat de persones que els utilitzen diàriament, així com l’ambient un poc més distés i menys rígid que el que es pot trobar a les aules. És l’opinió de l’estudiant de la Universitat Marcel Darós: “La biblioteca en època d’exàmens és un lloc clau, si busques una bona taula i una ubicació adient”.

Del mateix punt de vista és Àlex Novella, alumne de Dret. Per a ell, la biblioteca és un espai molt propici per a establir un primer contacte amb persones que li puguen interessar. Qualsevol recurs és bo si l’ocasió ho mereix: “Hi ha certes tècniques, com ara seure a prop de les zones on es troben els grups de dones que estudien juntes. Et poses al seu costat, a soles, i els demanes fulls, bolis… Allò que faça falta per a encetar una conversa”.

L’altre lloc on també és més propici lligar són les cafeteries, espais en els quals passen molts estudiants i estudiantes, a més de professors i professores. Se sol anar-hi a prendre alguna cosa, menjar i, de pas, encetar converses interessants. En aquest ambient resulta molt més fàcil iniciar algun tipus de diàleg i d’acostament, com comenta Belén, estudianta d’ADE i Dret: “A les cafeteries és més fàcil ser sociable, es pot conversar, i es té més llibertat que en classe, on no es pot parlar”.

Tanmateix, no totes i tots consideren la Universitat el lloc més adient per a lligar. La gran majoria prefereixen altres espais més relacionats amb l’oci per a encetar una relació sentimental, com ara els pubs o les discoteques. Tècniques a banda, la naturalitat i estar receptius perquè entren experiències noves sempre són bones opcions, encara que, com diu la saviesa popular: “Quan es parla d’atracció i també d’amor, mai no se sap on es trobarà”. El programa Caleidoscopi de Ràdio Universitat ha tractat aquesta qüestió. Es pot escoltar fent clic ací.