Un massatge o curar els peus com a pràctica

Els alumnes de Podologia i d’Infermeria de la Universitat de València atengueren els participants en la marató de València.

REDACCIÓ. L’estudiantat de Fisioteràpia i Podologia de la Universitat de València va participar activament en l’última marató de València. Però no corrent. Uns cinquanta estudiants de Fisioteràpia i trenta de Podologia, acompanyats de quatre professors, van atendre gratuïtament els i les esportistes que acabaren la prova i feren així pràctiques reals. Bombolles en els peus, ungles trencades o negres, rampes musculars, blaus, contusions… són algunes de les afeccions que van atendre en acabar la marató de València aquest diumenge 17 de novembre.

Segons Soraya Vallés, professora de Fisiologia de la Facultat de Medicina i Odontologia, l’alumnat també va utilitzar instruments de la pràctica operatòria com ara bisturís, apòsits, tisores, gases, betadine i altres elements, amb la supervisió del professorat. Situats davall el pont de la Ciutat de les Ciències, els i les alumnes de la Universitat de segon, tercer i quart de Podologia van estar coordinats pel professor Joan Campos, de la Facultat d’Infermeria i Podologia.

L’equip de la Universitat va prestar una atenció primària als corredors que requerien els seus serveis. També hi van ser altres acadèmics de les facultats de Fisioteràpia i de Medicina. La Universitat de València va ser l’única que va oferir aquest suport d’assistència sanitària gratuïta.

Els professors i estudiants de Podologia van atendre el guanyador de la prova, el kenyà Felix Kipkemboi Keny, qui va ser operat pel professor Campos i atés pel Servei de Fisioteràpia de la Universitat. Aquest atleta de Kènia va polvoritzar, amb 2 hores 7 minuts i 14 segons, la millor marca maratoniana aconseguida en territori espanyol.