Menjar molt més que carn, peix i pasta

Ana, Laia, Francesc i Ana, estudiantes i estudiant de tercer de Medicina.

REDACCIÓ. “Anem a comprar els dilluns per la vesprada, i allí decidim què cuinarem durant la setmana. Comprem de tot, sobretot verdura, pasta, carn, peix i per a preparar arrossos”. La vida de l’estudiantat, normalment compartint pis, implica canvis respecte als hàbits anteriors. Un parell de grups d’alumnes de la Universitat expliquen quins són els seus costums quotidians, què mengen, qui cuina, o com s’organitzen en la tasca alimentària.

“Cuina qui pot cada dia, o qui sàpia fer el plat que hem decidit”, explica Ana Blanco, estudianta de tercer de Medicina. El seu és un pis a Benimaclet en el qual habiten tres xiques i un xic. “Qui acaba les classes primer és qui es posa a preparar el menjar”, destaca Francesc, veí de la mateixa vivenda que Ana, Laia i Ana. Aquesta pràctica només s’interromp els dilluns, quan els quatre solen menjar el dinar que han portat de les seues cases, en els seus pobles (Canals, Muro, Altea i Beniarrés).

Borja i Joan comparteixen pis amb una altra persona a Benimaclet.

Al pis que comparteixen Borja i Joan, també a Benimaclet, es menja sobretot verdura, pasta i arròs. Joan, estudiant també de Medicina, és vegetarià. “Una gran part del menjar el portem del poble en túpers, intentem cuinar poc”, diu. Encara que, si cal, es posen mans a l’obra, especialment en menjars senzills com ara bullir verdures, fregir ous o preparar soja. “Purés de verdura, llentilles, albergina, fruita… Intente menjar sa”, diu Joan. El seu company de pis, Borja Ruiz, també futur metge, confirma que en aquesta vivenda s’intenta optimitzar el temps i destinar el mínim possible a cuinar: “Som tres, i quan tornem del cap de setmana ens emportem de casa dels pares els túpers. Ací cadascú es cuina o calfa els seus plats”, apunta Borja. “Solem evitar els congelats, i en el meu cas concret, jo menge molta pasta, també arròs, purés, albergines farcides, carn, prou verdura i fruita de temporada”. El que no poden dur de les seues cases ho completen fent la compra: llet, sucs, iogurts, oli o pa.

En general l’estudiantat no sol trencar les seues rutines alimentàries. És evident que es menja millor a casa dels progenitors, on, a més, sol haver-hi més temps. “Nosaltres el dia que potser mengem menys elaborat és el dilluns. Véns del poble, estàs cansat, has canviat la rutina d’estar en cap de setmana per la d’estar ja de nou a la facultat…”, diu Francesc, estudiant de Medicina. “Dilluns és el dia de la pizza, el dia dels menjars ja preparats”.

El ventall de menjars que preparen les tres estudiantes i l’estudiant que resideixen en el mateix pis, no obstant, és impressionant: putxero, llentilles, peix, carn, arrossos, bullit, pasta a la carbonara… “Excepte paelles, fem de tot”, diu Ana Blanco, qui especifica la riquesa de les varietats de verdura que poden preparar: coliflor amb carn picada, pésols amb pernil, pimentó i albergina farcits i tot tipus de verdures a la planxa. Aquest pis, que es declara no massa amic dels precuinats, també apunta que la millor opció és fugir del túper i fer-se el propi menjar. “Completem amb fruita i molt de formatge”, conclou Ana.

El programa Caleidoscopi de Ràdio Universitat  ha elaborat una peça informativa on diversos estudiants expliquen les seues rutines alimentàries, què els agrada o com, què i quan cuinen. Per a escoltar-lo cal fer clic ací.