Segon congrés d’estudiants de Ciències Biomèdiques, a la Facultat de Medicina i Odontologia

Cartel_CIB-dins-1

REDACCIÓ. La Facultat de Medicina i Odontologia acull el II Congrés d’Investigació Biomèdica (CIB 2014) els dies 19, 20 i 21 de febrer, una trobada científica organitzada per i per a estudiants d’aquesta disciplina a nivell espanyol i que tracta la investigació biomèdica i la divulgació científica.

En aquesta edició, “el congrés té com a objectiu ser un punt de trobada entre ciència, investigació biomèdica i pensament crític; i, al mateix temps, servir com una eina de formació complementària per a l’estudiantat de ciències biomèdiques, posant-lo en contacte amb les avantguardes en investigació i divulgació, de la mà de grans figures de la ciència i la biomedicina”, segons han destacat des de l’organització del congrés, el qual manté obert el període d’inscripció.

La trobada es desenvoluparà a l’Aula Magna de la Facultat de Medicina i Odontologia i és el resultat de l’experiència de les Jornades d’Investigació 2012-2013 celebrades l’any passat.

El programa compta amb quatre taules redones que versaran sobre Neurociències, Divulgació en Biomedicina, Investigació Translacional i Ciència i Periodisme, les quals estaran acompanyades per conferències impartides per personal investigador junt amb les comunicacions orals presentades a concurs per estudiants. Els treballs en forma de pòster o de comunicacions orals seran jutjats per un tribunal científic de la millor qualitat, integrat pels responsables dels departaments i seccions departamentals de la Facultat de Medicina i Odontologia.

Cal dir que el CIB 2014 no està limitat a l’objectivitat científica, sinó que, en aquesta edició, fomenta la creació literària, tot incorporant el I Certamen Universitari de Microrelats Científics i un nou format de discurs de ciència: les speed talks o xarrades ultraràpides.

En la taula inaugural participaran Federico Pallardó Calatayud, degà de la Facultat de Medicina i Odontologia; José Vicente Castell Ripoll, director general de l’Institut d’Investigació Sanitària de l’Hospital Politècnic i Universitari La Fe de València; i Santiago Grisolía García, secretari vitalici de la Fundació Valenciana d’Estudis Avançats.

Els coneixements teòrics constitueixen el pilar sobre el qual es fonamenta la pràctica de la investigació biomèdica, una pràctica que no s’ha oblidat per al congrés. Segons la mateixa filosofia de les Jornades d’Investigació 2013, se sustenta un programa que incorpora una àmplia varietat de tallers, des d’Electrofisiologia Cardíaca fins a Periodisme Científic; així com un programa social destinat a fomentar la comunicació entre els joves membres de la futura comunitat científica. Les activitats d’oci inclouran, entre altres, un sopar al Jardí Botànic i visites al Palau de Cerveró i al Parc Científic.

Podeu consultar més informació en el web del CIB 2014.