Álvaro Morillo: “Tots estàvem a l’expectativa de si véiem George Clooney”

Clooney 2

LORENA HERNÁNDEZ. Una experiència inoblidable que sempre guardarà en la memòria. Així descriu Álvaro Morillo el seu treball com a extra en la pel·lícula Tomorrowland, una superproducció de Disney que recentment ha recalat a València per al rodatge d’una part del film. Aquest estudiant del Màster en Continguts i Formats Audiovisuals de la Universitat de València ha sigut un dels seleccionats per a participar en la pel·lícula, un somni fet realitat: “Em vaig quedar en blanc, no sabia què dir”, assenyala Álvaro recordant el moment en què el van cridar per a dir-li que havia estat seleccionat.

La seua participació ha consistit en un dia de rodatge de prop de dotze hores, una jornada que descriu com a emocionant i única, en la qual, tanmateix, no va poder veure l’estrella que tots esperaven: “Tots estàvem a l’expectativa de si véiem George Clooney”. Però ni aquest ni Hugh Laurie, l’actor que protagonitza la coneguda sèrie de House, es van fer visibles. “La gent que pense que George Clooney ha estat de turisme… Estem parlant de persones molt professionals, que compleixen els seus horaris”, assenyala Diego Mollá, cap de producció i professor de Comunicació Audiovisual a la Universitat.

Una superproducció de les característiques de Tomorrowland mou quantitats ingents de diners. Els grans estudis i els productors inverteixen unes sumes que després volen veure recompensades. És per això que solen imposar una sèrie de condicions, com ara els actors i actrius principals que conformaran el repartiment, així com el pressupost del qual es disposa. “A partir d’ací és com una pel·lícula de James Bond et pot moure per tot el món, buscant tant publicitat com localitzacions que siguen espectaculars per a la cinta”, comenta Mollá.

Segons el professor de Comunicació Audiovisual de la Universitat de València, els productors nord-americans cada vegada busquen més enllà de les seues fronteres per a promocionar els seus projectes, ja que bona part del rendiment econòmic posterior es troba fora: “El mercat de Hollywood sap que en el seu propi terreny es recupera entre el vint i el trenta per cent de taquilla, mentre que al voltant del setanta per cent es fa en la resta del món. Per això que tantes vegades es decideix creuar l’Atlàntic”.

Un treball, el de productor, de ritme frenètic, amb hores i hores de treball, en el qual, segons Diego Mollá, en època de rodatge l’adrenalina es troba en nivells màxims. Tot per aconseguir que el producte final funcione en el mercat: “Per a eixir un minut en el telediari qualsevol productor fa el que siga”. El programa A Fons Cultural de Ràdio Universitat ha tractat aquesta qüestió en profunditat. Es pot escoltar fent clic ací.