Emprenedoria i pràctiques, dos pilars bàsics per a encaminar la vida professional

Facultat-Economia-051

LORENA HERNÁNDEZ. Conéixer totes les opcions que hi ha en matèria d’emprenedoria, com ara les possibilitats de finançament de projectes empresarials, saber quines alternatives hi ha a l’abast de l’estudiantat per a crear iniciatives pròpies, com també conéixer l’oferta de pràctiques que hi ha per a obtindre experiència professional. Tot això i molt més s’ha pogut trobar al Fòrum de la Facultat d’Economia de la Universitat de València, organitzat aquesta setmana amb la finalitat d’informar l’alumnat de totes aquestes oportunitats.

En l’àmbit d’encetar el propi projecte empresarial, la novetat d’enguany ha sigut la presentació d’un conveni signat amb la Generalitat Valenciana a través del qual es podrà beneficiar l’alumnat de la Universitat de València que estiga interessat a emprendre una iniciativa d’aquestes característiques: “Es tracta d’un conveni per a formar part de les entitats que canalitzen fons dins de la línia d’emprenedors de l’administració autonòmica”, segons ha explicat Germán Ferreiro, director del Departament de Treball Universitari d’Adeit.

En aquest sentit, es pretén promoure l’actitud emprenedora, un objectiu impulsat des de fa quinze anys per la Càtedra de Cultura Empresarial de la institució acadèmica. En el marc d’aquesta iniciativa s’ha organitzat, per exemple, una escola d’estiu per a professorat motivador de l’esperit emprenedor, un projecte que compta ja amb cinc edicions. Enguany, com a novetat, es vol implicar aquests professionals per a posar en marxa un concurs per tal que l’alumnat presente idees emprenedores.

XIII Forum d'Ocupació i Emprenedoria de la Facultat d'Economia.

XIII Forum d’Ocupació i Emprenedoria de la Facultat d’Economia.

Pel que fa al camp de les pràctiques, la Facultat d’Economia compta amb una àmplia oferta, que abasta tots els àmbits, des del sector públic fins l’empresa privada, assessories, cooperatives… Com ha comentat Miguel Ángel Barberá, director del Departament de Pràctiques d’Adeit, en aquest fòrum el més important ha sigut donar a conéixer a l’estudiantat totes les opcions existents, sobretot de cara a l’elecció de pràctiques per al curs que ve.

Entre les entitats participants han estat el Col·legi d’Economistes de València, el de Mediadors d’Assegurances, el de Gestors Administratius, l’Associació Professional d’Assessors Fiscals de la Comunitat Valenciana, la de Tècnics Comercials i Economistes de l’Estat, el Servef, l’Adeit, la Fundació Étnor, el Grup OTP i CEGOS. El programa Ocupa’t de Ràdio Universitat ha tractat aquesta qüestió en profunditat. Es pot escoltar fent un clic ací.