Esteban Morcillo, reelegit rector

VALENCIA 21 11 13 ELECCIONES AL CLAUSTRO DE LA UV 2013 FOTO MIGUEL LORENZO

REDACCIÓ. Des de les deu hores d’aquest dijous 20 de febrer , les urnes han estat obertes per a 56.043 persones de la Universitat de València. Des de la Junta Electoral s’ha fet una crida a la participació. Fa quatre anys, en la primera volta de les eleccions al Rectorat, entre el PDI doctor va votar el 87,75% del cens; entre el PDI no doctor, el 53,16%; entre l’estudiantat, el 10,76%; en el PAS, el 72,97%; i entre el personal investigador en formació, el 41,56%.

De les 56.043 persones amb dret a vot en aquestes eleccions, el col·lectiu més nombrós és el dels estudiants, amb un cens de 49.587 persones. El professorat doctor i amb vinculació permanent és el segon grup, amb 2.095 votants. El professorat no doctor o sense vinculació permanent ascendeix a 2.044. El Personal d’Administració i Serveis arriba a 1.948 persones; i el Personal Investigador en Formació l’integren 369 votants.

El vot és ponderat, d’acord amb la normativa aplicable, que es pot consultar en l’adreça  de la Junta Electoral.

Les urnes s’han tancat a les 18 hores. Els integrants de les meses electorals han començat immediatament l’escrutini, i han anat transmetent els resultats a la Junta Electoral. Aquest òrgan ha previst un dispositiu especial per tal d’anar incorporant les dades, així que arriben, a un programa informàtic, accessible per a tots i totes. En la web principal de la Universitat (www.uv.es) hi havia una pestanya que donava pas a l’evolució de l’escrutini. Els membres de la comunitat universitària s’hi havien d’identificar, i així accedien a tota la informació en temps real.

En el moment que ha estat comptat un percentatge molt avançat dels vots, s’ha aturat la consulta pública de les dades i s’ha esperat a tindre el cent per cent de l’escrutini per tal de comunicar oficialment el resultat complet a la comunitat universitària. Aquesta comunicació oficial ha tingut lloc a la Sala d’Actes de l’edifici del Rectorat, amb presència dels candidats i dels seus respectius equips. La sessió ha sigut retransmesa en directe per MediaUni, la televisió de la Universitat.