Ana Domingo: “Eixa persona podria ser ton pare, el teu germà, o el teu company de classe”

Ana Domingo, Brígida Cox, Pascual Serra.

Ana Domingo, Brígida Cox i Pascual Serra.

LORENA HERNÁNDEZ. Al voltant de vint voluntaris de la Universitat de València formen part d’un centre que obri els caps de setmana amb un objectiu clar: donar recolzament i ajuda a persones sense llar. Es tracta del projecte Rehoboth, una iniciativa de l’Associació Natania. El treball de tots aquests estudiants i estudiantes ha sigut recentment guardonat en els Primers Premis al Voluntariat Universitari de la Fundació Mutua Madrileña. Un reconeixement no només amb una remuneració econòmica, que segons els voluntaris ajudarà a pagar el lloguer del centre; també un guardó que dóna suport a tot el treball i l’esforç que han realitzat.

“Estic molt contenta, arribes a conéixer persones increïbles, que t’obrin els ulls respecte al fet que no tots els que estan al carrer són males persones, al contrari, sinó que són persones amb nom i cognoms com la resta, les quals simplement han tingut menys sort i circumstàncies que no els han deixat viure com es mereixen”, ha comentat Ana Domingo, estudianta de Dret i Criminologia de la Universitat de València i voluntària en aquest projecte. “És obrir els ulls cap al problema que estem vivint, i pensar que eixa persona podria ser ton pare, el teu germà, o el teu company de classe de l’any passat”, comenta Ana.

Rehoboth és un centre d’acompanyament de caps de setmana i de mínimes exigències. Això vol dir que hi poden entrar usuaris de diferents perfils i condicions, sempre que respecten les normes que estableix el local. Les persones sense llar que hi acudeixen tenen al seu abast diversos serveis: dutxa, menjar, roba, consigna, així com suport personal. L’equip està format per dos treballadors socials i per tot un seguit de voluntaris i voluntàries que fan torns de quatre hores. D’aquesta manera, les persones que s’hi acosten poden comptar amb el recolzament de professionals, que tanmateix no tenen la possibilitat de tractar-los, sinó d’assessorar-los sobre els centres i institucions més adients per al seu problema.

A l’estudianta d’International Business de la Universitat Brígida Cox va ser precisament la seua amiga Ana Domingo qui li va comentar què es feia a Rehoboth. Ella no s’ho va pensar dues vegades, i a hores d’ara està molt contenta d’haver fet aquest pas: “Molta gent, en veure una persona sense llar al carrer, pensa que s’ho deu haver buscat. Jo, si estiguera en eixa situació, m’agradaria que algú em preguntara si estic bé, què necessite”. De la mateixa opinió és Pascual Serra, estudiant d’un màster en Química: “També serveix per a valorar coses que abans no valoraves, com puga ser una simple dutxa”.

El programa Fes Pinya de Ràdio Universitat ha tractat aquesta qüestió en profunditat. Es pot escoltar fent clic ací.