L’estudianta Mónica Merenciano i la Unitat d’Igualtat, Premis Isabel Ferrer de la Generalitat

Carmen Tomás, directora de la Unitat d'Igualtat de la Universitat, recollirà aquest dissabte la menció especial que la Generalitat Valenciana ha atorgat a la Institució Acadèmica, dins dels premis Isabel Ferrer, en reconeixement a l'esforç en la promoció de la igualtat d’oportunitats en l’àmbit universitari.

Carmen Tomás, directora de la Unitat d’Igualtat de la Universitat, ha recollit aquest dissabte la menció especial que la Generalitat Valenciana ha atorgat a la institució acadèmica, dins dels Premis Isabel Ferrer, en reconeixement a l’esforç en la promoció de la igualtat d’oportunitats en l’àmbit universitari.

PAU SERRANO/REDACCIÓ. La judoka paralímpica i estudianta de la Universitat de València Mónica Merenciano ha sigut guardonada amb el Premi Isabel Ferrer 2014 que atorga la Generalitat amb motiu del Dia Internacional de la Dona, un premi que reconeix la seua superació personal i professional en l’àmbit esportiu. El jurat dels Premis Isabel Ferrer també ha fet una menció especial a les unitats d’igualtat de les universitats de la Comunitat Valenciana, en reconeixement al seu esforç en la promoció de la igualtat d’oportunitats. L’acte de lliurament dels premis ha tingut lloc aquest dissabte dia 8 de març al Museu Sant Pius V de la ciutat de València.

Mónica Merenciano

En marxa la V Setmana per la Igualtat

La Universitat de València celebra la Cinquena Setmana per la Igualtat amb l’objectiu, tal com preveu el II Pla d’Igualtat, de “tractar i valorar els obstacles que produeixen les desigualtats entre homes i dones”. Aquesta nova edició abraça molt més que una setmana i, així, s’estén durant tot aquest mes donant nom i contingut al Març per la Igualtat. Des del dilluns 3 de març i fins la primera setmana d’abril estan previstes més de cinquanta activitats entre seminaris, tallers, conferències, presentacions de llibres, exposicions, taules redones i altres, que estaran organitzades per la Unitat d’Igualtat, la Delegació d’Estudiants, els centres i les associacions d’estudiants que han participat en les diverses convocatòries d’ajudes creades amb aquest motiu.

Dia-dona-3

L’acte central de la Setmana per la Igualtat ha estat presidit pel rector de la Universitat, Esteban Morcillo, i s’ha realitzat el divendres 7 de març al Saló d’Actes de l’edifici del Rectorat, a les 12 hores. Es tractava d’un acte institucional que amb motiu del Dia de la Dona homenatjà enguany la primera doctora de la institució acadèmica, la professora de Química-Física, ara jubilada, Rosario Domingo Sebastián.

Durant la primera setmana de març s’han inaugurat ja dues exposicions al Campus dels Tarongers: Dones en forma contra l’exclusió, a la Facultat de Magisteri, organitzada per la Comissió d’Igualtat d’aquest centre, que es podrà visitar fins el 28 de març, i Dones rellevants dels Països Catalans, a la Facultat de Socials, organitzada pel BEA dins de les II Jornades per la Igualtat, que s’ha pogut visitar fins el dia 7. I és que la primera setmana la Facultat de Socials ha acollit les II Jornades per la Igualtat que aquest col·lectiu estudiantil programa amb xarrades com ara la titulada Reptes per a la igualtat entre dones i homes. Diferents mirades al món global, amb Lola Bañón, periodista i escriptora valenciana; Alicia Cebada, coordinadora de projectes de Mujeres por África, i Issatou Ndiaye, presidenta de l’Associació de Dones Africanes. A Socials també es realitza el taller sobre Noves masculinitats, amb el sociòleg Joan Sanfelix Albelda.

Dia-dona-4

Cinema, teatre i música

La primera setmana del Març per la Igualtat també ha sigut moment per al cinema, el teatre i la música, des del Vicerectorat de Cultura s’ha fet una programació cultural posant la mirada de gènere en cada proposta. El dimecres 5 de març va arrancar el cicle Encotillades. Qüestionant els estereotips femenins en el cinema clàssic, amb el film La tentación vive arriba. Durant aquest cicle es podran veure també Sólo el cielo lo sabe i El ángel azul, a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació, i eldijous 6 de març s’encetà el cicle Retrats de la maduresa femenina al Palau de Cerveró. Tots dos cicles estan organitzats per l’Aula de Cinema de la Universitat de València.

Dia-dona-1

L’Aula de Música, al seu torn, proposa un cor de dones, mentre que l’Aula de Teatre ha programat Las Troyanas.

Premis de fotografia i microrelats

Març per la Igualtat preveu l’entrega de dos premis. Un de fotografia, Dona i Ciència, que es lliura al Campus de Burjassot-Paterna el 10 de març tot coincidint amb l’exposició que amb motiu del concurs de fotografia s’inaugurarà al vestíbul de la Facultat de Farmàcia; i el lliurament, el 24 de març, dels premis del concurs de microrelats audiovisuals a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació.

La celebració del Dia de la Igualtat a la Facultat de Dret serà l’11 de març. El Primer Congrés d’Investigacions Feministes en Transformació o el debat sobre com han canviat les coses en la ciència per a les dones, a càrrec de Berta Rubio Barroso, del CSIC, són altres actes d’aquest Març per la Igualtat on més de cinquanta activitats es realitzaran en els tres campus, així com a l’edifici de la Nau i al Palau de Cerveró.

El programa complet de les activitats, en contínua actualització, es pot consultar fent clic ací.