La reivindicació de la dona universitària centra les activitats d’igualtat organitzades per estudiantat de Blasco Ibáñez

Cartell de La Dona Amagada, La Dona crea Universitat

Cartell de ‘La Dona Amagada: La Dona crea Universitat’.

REDACCIÓ. La Dona Amagada: La Dona crea Universitat és el lema de l’activitat proposada per representats dels estudiants de diverses facultats de la Universitat dins de les activitats de la Setmana de la Igualtat. L’objectiu de la iniciativa és donar visibilitat a les dones treballadores dins i fora de la Universitat de València.

El programa d’activitats s’ha obert aquest dimarts dia 25 de març amb la presentació de la Setmana d’Igualtat. L’acte es realitzà a les 17:30 hores a la Sala de Juntes de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació. Participaren Jordi Caparrós, coordinador de l’AdR de Filologia, Traducció i Comunicació; Javier A. Sansalvador, coordinador de l’AdR de Filosofia i Ciències de l’Educació; Elena Navarro, coordinadora de l’AdR de Geografia i Història; i Guillem Chismol, membre del Consell de Govern. A continuació va tindre lloc un taller amb la col·laboració de l’Aula de Poesia de la Universitat de València.

El dimecres dia 26, entre les 10:30 i les 20:30 hores, se celebrà una jornada de conferències sobre el paper de la dona en diferents àmbits socials i professionals. Va ser al Saló de Graus Manuel Ardit de la Facultat de Geografia i Història.

Dijous 27, a les 12:30 hores, s’inaugurarà l’exposició Les primeres professores de la Facultat de Filosofia i Lletres al vestíbul de la Facultat de Filosofia i Ciències de l’Educació. La cloenda de la Setmana d’Igualtat tindrà lloc a la Facultat de Filologia, Traducció i Comunicació amb un col·loqui sobre dones pioneres a la Universitat, amb la participació de les professores Isabel Morant, Carmen Aranegui, Trinidad Simó i Lola Bañón, a les 17 hores a la Sala Enric Valor; i a les 20:30 hores el grup Esir posarà el punt i final amb un concert a l’auditori de la facultat.

Les activitats han estat organitzades pels membres de les Assemblees de Representants (AdR) de les facultats de Geografia i Història, Filosofia i Ciències de l’Educació i Filologia, Traducció i Comunicació, en col·laboració amb la Delegació d’Estudiants i la Unitat d’Igualtat.