La Facultat de Farmàcia acull tres congressos d’estudiants fins dijous

Facultat de Farmàcia de la Universitat de València

Facultat de Farmàcia de la Universitat de València.

REDACCIÓ. Pòsters, comunicacions orals, conferències i taules redones. És el contingut dels tres congressos d’estudiants que des de hui dilluns 31 de març fins el pròxim dijous 3 d’abril tenen lloc a la Facultat de Farmàcia de la Universitat de València, dins del programa de les Trobades d’Estudiants organitzades des d’aquest centre.

Es tracta del congrés amb motiu del dècim aniversari d’Adinu (Associació de Dietistes i Nutricionistes Universitaris), del I Congrés nacional d’Estudiants de Ciència i Tecnologia dels Aliments (organitzat per Avecta, Associació Valenciana de Joves Estudiants de Ciència i Tecnologia dels Aliments) i el IV Congrés d’Estudiants de Farmàcia de la Universitat (programat per AVEF, Associació Valenciana de Joves Estudiants de Farmàcia). Els  congressos es poden seguir en directe per Mmedia en l’adreça http://links.uv.es/5bM7bgw

Així, hui dilluns dia 31 comença el congrés amb motiu del deu aniversari d’Adinu, el qual tindrà lloc al Saló Charles Darwin de la facultat i es realitzarà fins dimecres. Amb el lema Una dècada projectant idees i professionals, l’organització ha buscat que ponents rellevants dins d’aquesta branca sanitària parlen de la seua especialització, funcions o projectes que realitzen o pretenen dur a terme. L’objectiu és mostrar noves eixides professionals i nous camps d’estudi i d’investigació, i ensenyar a l’alumnat la projecció real dels professionals farmacèutics. La trobada reunirà estudiants del Grau de Nutrició Humana i Dietètica, titulats en Nutrició per la Universitat de València i altres titulats relacionats amb aquesta àrea.

“És de gran importància que l’estudiant de Nutrició Humana i Dietètica tinga clares les diverses eixides professionals en els diferents àmbits, que poden ser des del sistema sanitari fins els controls de qualitat d’aliments”, destaca Isidro Cabezuelo, president d’Adinu. Per això “en aquest congrés es pretén donar una visió més àmplia sobre les diferents ofertes que té el titulat de Nutrició Humana i Dietètica”, segons aquet estudiant de la Universitat.

Congrés de Ciència i Tecnologia dels Aliments

D’altra banda, aquest dimecres 2 d’abril tindrà lloc el Primer Congrés d’Estudiants de Ciència i Tecnologia dels Aliments de la Universitat (www.congreso.avecta.org), al Saló de Graus de la Facultat de Farmàcia, amb el lema Avanços en qualitat, seguretat i tecnologies alimentàries. Es tracta d’un esdeveniment que vol acostar l’alumnat al món laboral, empresarial i investigador, així com mostrar les innovacions en el camp científic de l’alimentació.

En paraules del president d’Avecta, Jorge Calpe, és una trobada “on el congressista podrà ampliar els coneixements adquirits durant el curs o conéixer noves tecnologies i tendències d’aquesta branca científica, a més d’entrar en contacte amb empresaris que treballen en el sector. Els ponents convidats són tots figures destacades i pensem que el programa del congrés és variat, dinàmic i d’alt nivell”. L’organització també espera que el congrés “es convertisca en un punt de referència i es consolide en el temps com una activitat imprescindible per a l’intercanvi d’experiències i coneixement”.

En aquesta trobada participen més de cent cinquanta congressistes vinguts de tota la geografia espanyola i hi ha quasi seixanta treballs presentats per estudiants, repartits entre comunicacions orals i pòsters.

Avecta és una associació sense ànim de lucre sorgida de la motivació d’un grup d’estudiants i professors que van valorar la necessitat de crear un punt de referència per als estudiants de Ciència i Tecnologia dels Aliments a la Comunitat Valenciana.

Quart Congrés d’Estudiants de Farmàcia UV

Amb el lema Projecció professional del farmacèutic: ampliant horitzons, es desenvolupa dimecres 2 d’abril i dijous 3 d’abril el IV Congrés d’Estudiants de Farmàcia de la Universitat de València, organitzat per l’Associació Valenciana de Joves Estudiants de Farmàcia de la Universitat. Les jornades, així com la cinquena Olimpíada Nacional d’Estudiants de Farmàcia, tindran lloc al Saló Charles Darwin de la Facultat de Farmàcia.

Al llarg de dues jornades de treball, i amb la mirada posada en la crisi econòmica i la seua important repercussió en la professió farmacèutica, es debatrà sobre temes d’interés professional amb destacats ponents nacionals i internacionals.

“El comité organitzador i el científic han treballat per a potenciar la participació activa dels congressistes, de manera que es genere un diàleg i un intercanvi d’experiències que permeta avançar en el desenvolupament del professional farmacèutic del futur, un farmacèutic cada dia més necessari, més compromés amb la societat i més responsable qualsevol que siga la seua àrea de treball”, segons Diego Tinaut Marín, director del congrés.

A més, la trobada també comptarà amb la celebració de la V Olimpíada Nacional d’Estudiants de Farmàcia. Des de l’organització esperen batre el rècord de participació d’edicions anteriors, ja que estudiantat de tots els nivells acadèmics ha presentat cent trenta treballs científics.

La Universitat de València, amb l’objectiu de donar-los el màxim de visibilitat possible, retransmetrà per internet en streaming els congressos.

Més informació sobre Adinu i el seu congrés en https://www.facebook.com/congresoxaniversario.

Més informació sobre el congrés d’Avecta: www.congreso.avecta.org.

Més informació sobre el IV Congrés d’Estudiants de Farmàcia: http://avefarmacia.com/4congreso/.