Comença la matrícula de la XXXI Universitat d’Estiu de Gandia

cartell-ueg-ok

REDACCIÓ. Espais i estratègies. Treballant el present per a construir el futur és el títol de la trenta-una edició de la Universitat d’Estiu de Gandia, la matrícula per a inscriure’s en la qual s’obri hui dijous 15 de maig. Vint-i-un cursos, una conferència inaugural a càrrec del prestigiós psiquiatre Rafael Tabarés, cinc taules redones i cinc espectacles de nit completen la programació d’aquesta cita estiuenca que organitza el Centre Internacional de Gandia (CIG) de la Universitat de València.

L’esdeveniment es desenvoluparà del 21 al 29 de juliol. Com a novetat, enguany hi ha hagut una considerable disminució del preu dels cursos. La davallada s’ha fet sense minvar la qualitat i mantenint el nivell de la Universitat d’Estiu dels últims anys. Així, enguany hi haurà un preu únic de 30 euros per als cursos de vint hores, 25 euros per als cursos de dotze hores i quinze hores i 20 euros per als cursos de deu hores.

La matrícula es pot realitzar ja a través de la pàgina web de la Universitat de València en els enllaços www.uegandia.es i www.fguv.org/cursos i es podrà formalitzar fins el 17 de juliol. També es pot consultar la programació (en format pdf) en aquest enllaç.

L’edició 2014 de la UEG ha sigut presentada pels responsables de la Universitat de València i l’Ajuntament de Gandia. Jorge Hermosilla, vicerector de Projecció Territorial, ha destacat que s’ha buscat “mantindre l’interés de la Universitat, planificar cursos que siguen útils per a la ciutadania i els estudiants universitaris”. Per la seua banda, Marta Cháfer, regidora d’Educació, ha destacat la importància d’aquesta cita universitària que “converteix Gandia en un referent acadèmic i cultural durant quinze dies”.

L’oferta de cursos, segons el director del CIG, Josep Montesinos, es divideix en tres blocs. Per una banda, un amb cursos d’especialització “dirigits a estudiants, professionals que vulguen aprofundir en el coneixement d’una determinada disciplina”, entre els quals cal destacar un curs d’agent en violència de gènere i altres sobre cuina, mediació o clínica jurídica. El segon bloc estarà format per cursos d’actualitat, coneixement i societat, i s’hi parlarà sobre justícia, mitjans de comunicació i banca ètica. Mentre que el tercer bloc de cursos tractarà qüestions de formació general (cinema o filosofia, entre altres).

Rosa Maria Calaf

Respecte a les activitats obertes, s’han programat taules redones i conferències que se celebraran a partir de les 20 hores al saló d’actes de la Casa de la Marquesa. Entre altres, hi haurà una conferència impartida per la periodista Rosa Maria Calaf divendres 25 de juliol, així com una taula redona sobre gastronomia dijous 24. En aquesta última participaran experts en gastronomia i cuiners amb estrella Michelin, com a conseqüència de l’interés de la Universitat per incidir en aquest sector, ja que la institució té la intenció de posar en marxa un grau en Gastronomia. A més, hi haurà altres taules redones que tractaran sobre la competitivitat econòmica del territori, el present i futur de la justícia o els reptes de l’Espanya plurinacional, aquesta última organitzada per la Càtedra Alfons Cucó i la Fundació Ernest Lluch.

Pel que fa a les actuacions de la nit, en la presentació s’ha avançat que hi haurà un cicle de música anomenat Cicle de trobadors i joglars. Poesia en veus dels cantants valencians, que es desenvoluparà entre dimarts 22 de juliol i dijous 24, per al qual s’ha contactat amb diversos cantants valencians que han versionat poetes. A més, divendres 25 hi haurà una activitat d’observació astronòmica i dilluns 28 una actuació teatral.

Conferència inaugural de Rafael Tabarés

La trenta-una Universitat d’Estiu de Gandia s’obrirà institucionalment el dilluns 21 de juliol a les 20 hores amb la conferència inaugural, que enguany serà impartida pel catedràtic de Psiquiatria i membre del Centre d’Investigacions Biomèdiques en Salut Mental Rafael Tabarés. Aquest prestigiós psiquiatre va rebre dimarts passat el Premi de l’Acadèmia de Medicina. Els seus estudis han aconseguit demostrar que l’Alzheimer protegeix contra el càncer i viceversa.