El ioga triomfa a València

1 2

REDACCIÓ. Més de set-centes persones, entre practicants de ioga, principiants i gent que simplement volia gaudir d’una experiència nova, han participat en la primera edició del Spring Ioga València Festival (SYF14), un esdeveniment esportiu i cultural en què també han participat persones amb diversitat funcional, discapacitat visual o ceguesa, i que ha incorporat fins a deu tipus de ioga i activitats infantils.

L’esdeveniment s’ha realitzat a les instal·lacions esportives del Campus de Blasco Ibáñez de la Universitat de València entre el 16 i el 18 de maig i ha comptat amb tallers de ioga per a tots els nivells. En aquests tallers s’ha buscat la millora física i mental dels participants i acostar a tot tipus de públic les bondats del ioga i allò que envolta aquesta pràctica mil·lenària originària de l’Índia, i fer-ho, a més, d’una manera lúdica i festiva. El dissabte 17 cent cinquanta xiquets i xiquetes participaren en tallers de mandales, de màscares, ioga, cant de mantres i tir amb arc.

Un dels apartats importants del SYF14 ha sigut el ioga adaptat per a persones amb diversitat funcional i persones amb discapacitat visual o ceguesa. L’Associació de Ioga Adaptat Arunai ha facilitat que la pràctica del ioga haja arribat a aquestes persones.

Durant els tres dies que ha durat el Spring Ioga Festival s’han pogut practicar més de deu tipus de ioga diferents i dansar i ballar amb els ritmes de discjoqueis especialitzats en música electrònica iòguica.

Podeu consultar més informació sobre el Spring Ioga Festival en la web http://springyogafestival.com/.