Més de seixanta artistes valencians, en una subhasta solidària pel Sàhara

REDACCIÓ. Antoni Miró, Javier Calvo, Javier Mariscal, Joan Cardells, Manuel Boix, Rafael Armengol, Rosa Torres, Miquel Navarro… Més de seixanta artistes han participat en una subhasta solidària que s’ha realitzat a la Nau de la Universitat aquest dilluns 15 de setembre. L’exposició d’aquesta subhasta, Solidària Artistes Valencians amb el Sàhara, ha estat oberta al Centre Cultural La Nau fins el mateix dilluns.

La mostra, que ocupa la sala més gran de l’edifici històric, la Sala Acadèmia, ha estat organitzada per la Universitat de València per iniciativa de la FASPSPV (Federació d’Associacions de Solidaritat amb el Poble Sahrauí del País Valencià) i es va inaugurar el passat 5 de setembre. El catàleg de les obres es pot consultar en http://links.uv.es/0SFfyvu.

Els fons recaptats a través de la subhasta es destinaran a un projecte d’horts familiars de la població sahrauí.

Les més de seixanta peces de l’exposició conformen una destacada mostra d’obres plàstiques de l’actual panorama artístic valencià. La catalogació d’eixida de cadascuna de les obres donades pels artistes ha estat professionalment taxada i oscil·la entre els cent i els dos mil euros.

Més de tres-centes persones acudiren a la inauguració de la mostra, la qual va comptar amb la presència del vicerector de Cultura, Antonio Ariño; Lola Claramunt, presidenta de la FASPSPV; Romà de la Calle, comissari de l’exposició i president de la Reial Acadèmia de Belles Arts de Sant Carles; una delegació de representants del Sàhara i una destaca representació d’artistes, entre els quals hi havia Manuel Boix, Pepe Díaz Azorín, Cristina Navarro, Fuencisla Francés, Javier Calvo, Rafael Armengol, Marie-Pierre Guiennot, Aurora Valero, Carmen Grau, Francisca Mompó, Karina Vagradova o Maribel Doménech, entre altres.

Durant la seua intervenció, Antonio Ariño va agrair l’assistència massiva a la inauguració i va animar els assistents a portar-hi cadascun més persones, per tal que també la subhasta amb fi solidari siga un èxit.

Galeria d’imatges.