Un model de desenvolupament més sostenible a través de l’art i el disseny, al Jardí Botànic

REDACCIÓ. Llums a partir de la recuperació de penjadors; portes d’armari convertides en taula; taules realitzades a partir de vells bidons de gasoil; sabatilles de plàstic reciclat que adverteixen el públic sobre la relació directa entre consumisme i residus; una màquina que fabrica llapis… Són algunes de les més de trenta propostes de creadors internacionals que es podran veure a partir de hui dijous en la mostra Rehogar 6. Disseny obert i reutilització, que acull el Jardí Botànic i que ha sigut organitzada per la institució acadèmica i el col·lectiu Makea tu vida.

Aquesta proposta artística, a través del disseny obert i la reutilització de residus, acosta el públic a un model de desenvolupament i de producció més sostenible i que propicia noves xarxes de creació col·lectiva. La inauguració serà a les 19:30 hores. Rehogar recull un contingut heterogeni que abasta des de propostes de mobiliari i il·luminació fins a projectes que deixen volar la imaginació amb el desenvolupament de màquines que exploren processos de transformació de baixa intensitat i alt impacte.

La mostra es podrà visitar al Botànic fins l’11 de gener. En aquesta ocasió pretén educar i guanyar prosèlits a la causa de la sostenibilitat a través del disseny, ja que junt amb les peces es presenten al públic les ferramentes i els processos per arribar a aquests dissenys originals i respectuosos amb el medi ambient.

Galeria d’imatges de la mostra Rehogar 6. Disseny obert i reutilització: