L’estudiantat renovarà els seus 75 representants en el Claustre de la Universitat

Daniel González, delegat del rector per a Estudiants.

REDACCIÓ. Aquest dijous, 6 de novembre, a les 14 hores, ha finalitzat el període de presentació de candidatures d’estudiants per a les eleccions al Claustre de la Universitat de València, les quals tindran lloc el pròxim 20 de novembre. El procés electoral arriba amb importants novetats, com ara una major seguretat en l’acceptació de cada membre de la candidatura i la possibilitat de presentar candidatures incompletes, per primera vegada, tot via Tramiteu. Es tracta, a més, de les últimes eleccions anuals, atés que el curs 2015-16 els representants dels estudiants elegits per al Claustre ho seran per a un termini de dos anys.

El formulari per a la presentació de candidatures s’ha realitzat per primera vegada electrònicament mitjançant la plataforma Entreu.

Els canvis en el procés de presentació de candidatures tenen el seu origen en l’aplicació de la nova normativa que regula les eleccions, la qual es va aprovar en el Claustre per unanimitat. En paraules del delegat del rector per a Estudiants, Daniel González, una altra novetat en el procés “és que des de la Delegació del Rector per a Estudiants, conjuntament amb la Junta Electoral i a través del Servei d’Informació i Dinamització (SeDi) i el Servei d’Informàtica, hem iniciat el procés digital electoral. Aquesta plataforma digital estarà preparada el divendres perquè els estudiants puguen formalitzar les candidatures i l’acceptació com a membres d’aquestes des d’un ordinador, amb la seguretat d’accés mitjançant usuari i contrasenya de la Universitat”.

Eleccions a Claustre, Juntes de Centre, AdR i Consell de Departament

En els comicis es renoven tots els estudiants que formen el Claustre (75 representants d’estudiants), els representants d’estudiants de les diverses Juntes de Facultat i de l’Escola de la Universitat, els representants d’estudiants en les diverses Assemblees de Representants dels Centres (AdR) i els representants d’estudiants en els consells de departaments.

Una vegada elegits, els representants d’estudiants en el Claustre hauran de ser els portadors de la veu de l’estudiantat a nivell de tota la Universitat en representació del seu centre. En el Claustre, entre altres funcions, seran part de l’aprovació dels objectius i de la planificació de gestió del govern de la universitat, de l’aprovació de normatives de gran importància per a la Universitat com ara els Estatuts i també seran part fonamental del debat sobre els temes de vital importància per a la institució.

El delegat del rector per a Estudiants ha destacat la importància de la participació de l’alumnat: “No és només important que els alumnes participen en aquest procés, és important que la gent participe en tots els processos de representació, de decisió, en general en tots els processos que milloren la nostra democràcia”.

És per això que Daniel González anima a la participació en les eleccions del pròxim 20 de novembre: “Cal animar l’estudiantat perquè participe activament en el procés d’eleccions i aquells que no vulguen ser representants d’estudiants que siguen conscients de la necessitat del seu vot per als seus companys i companyes. Com major siga la participació, més forta serà la veu de l’estudiantat”.

Es pot consultar el reglament i el calendari electoral, i seguir tot el procés, fent clic en la web de la Junta Electoral de la Universitat de València.