El Parc Científic de la Universitat, cinc anys generant coneixement i fent créixer el teixit productiu valencià

pc1

PARCREDACCIÓ. El Parc Científic de la Universitat de València (http://www.pcuv.es/home) ha celebrat aquesta setmana el seu cinqué aniversari. Situat sobre un terreny de 200.000 m2 als voltants del campus universitari de Burjassot-Paterna, acull diversos instituts d’investigació d’excel·lència, alguns centres singulars i una àrea empresarial en constant expansió i amb alts nivells d’ocupació. Actualment són prop de noranta empreses les que s’ubiquen al Parc. La biotecnologia i les tecnologies de la informació i la comunicació (TIC), l’energia i el medi ambient, la nanotecnologia, els materials i els serveis avançats estan presents a l’àrea empresarial d’aquest espai universitari i empresarial que genera ocupació directa a mil cinc-centes persones, majoritàriament titulats superiors.

Aquesta galeria d’imatges mostra alguns dels principals moments d’aquests cinc anys de vida del Parc Científic, així com algunes de les iniciatives que s’hi ha posat en marxa.

1.- INAUGURACIÓ DEL PARC CIENTÍFIC. El 4 de setembre del 2009 els aleshores Prínceps d’Astúries inauguraven oficialment el Parc Científic de la Universitat de València, obrint les portes d’un gran complex d’edificis destinat a promoure la convivència entre científics i empresaris, dos mons que necessàriament s’havien d’entendre en pro de la transferència de coneixement, de la millora del teixit productiu i del desenvolupament econòmic i social. L’Àrea Empresarial del PCUV, que acaba de complir cinc anys, compta hui amb més de noranta empreses de base cientificotècnica, que conviuen amb els investigadors dels instituts de recerca de la Universitat de València i del CSIC.

pc2

pc3

logobiopolisok2.- ARRIBADA DE L’EMPRESA BIOPOLIS. Pocs mesos abans de la seua inauguració oficial arribava a l’Àrea Empresarial del Parc Científic la primera empresa: Biopolis SL, una companyia biotecnològica fundada l’any 2003 com a spin-off del CSIC. Amb una activitat dirigida a les indústries agroalimentària, farmacèutica, química i energètica, aquesta companyia, líder en el sector de la biotecnologia, es troba actualment en plena expansió.

pc4

pc5

logoimegen3.- NAIXEMENT DE L’EMPRESA IMEGEN (Institut de Medicina Genòmica). Acabat d’inaugurar el Parc Científic, es crea Imegen, una empresa biomèdica nascuda en el si del PCUV reconeguda com a spin-off de la Universitat de València. Una companyia en constant creixement orientada a millorar la salut i la qualitat de vida de les persones mitjançant la realització d’estudis genètics amb valor diagnòstic, pronòstic i preventiu. I tot un cas d’èxit en emprenedoria. En aquell moment, quan acabava l’any 2009, més de quaranta empreses de diversos sectors s’havien ja instal·lat al Parc Científic.

imegen2

logogocect4.- AMPLIACIÓ DE L’EDIFICI III I ARRIBADA DE LA CECT. La Col·lecció Espanyola de Cultius Tipus (CECT) s’instal·la al Parc Científic gràcies a l’ampliació de l’Edifici III (Centre Universitari Empresarial). La CECT és un servei de microorganismes per a la recerca, que compta amb la denominació d’Autoritat Internacional per a Finalitats de Patents i que actua com a Centre de Recursos Microbians. Es tracta d’una de les col·leccions més importants d’Europa. Era l’any 2011 i el PCUV comptava amb més de setanta empreses de base científica i tecnològica.

cect1

logofivi5.- ARRIBADA DE LA FUNDACIÓ IVI (FIVI). La Fundació IVI, la primera a Espanya que té com a raó fonamental de ser la recerca bàsica i aplicada en el camp de la reproducció humana, s’instal·la al Parc Científic. És el departament de R+D de l’Institut Valencià d’Infertilitat, líder mundial en la seua especialitat. Any 2011.

pc11

logoempe6.- PRIMER CONGRÉS NACIONAL DE CIENTÍFICS EMPRENEDORS. Organitzat per la Xarxa Espanyola de Científics Emprenedors, nascuda en el si del Parc Científic, se celebra a l’Auditori Marie Curie el I Congrés Nacional de Científics Emprenedors. Dins del marc d’aquest esdeveniment es funda l’Associació Espanyola d’Emprenedors Científics, orientada a l’aplicació de la ciència pel camí de l’emprenedoria.

empren

cartelcapitalciencia7.- TROBADA CAPITAL I CIÈNCIA. Aquest dijous 6 de novembre ha tingut lloc la III Trobada Capital i Ciència, un fòrum destinat a establir ponts entre inversors i iniciatives empresarials innovadores de base cientificotècnica. I una acció dins de les polítiques que la Universitat destina a la millora tant dels processos de transferència del coneixement cap als sectors productius com dels accessos al mercat de les empreses de base tecnològica.

capitalciencia

pnobel18.- QUATRE PREMIS NOBEL, JUNTS AL PARC CIENTÍFIC. Sis premis Nobel de les àrees de Química, Física, Economia i Medicina es reuneixen amb la comunitat científica valenciana per tal d’intercanviar impressions i coneixements sobre diverses àrees de recerca. Quatre d’aquests es concentren al Parc Científic en sessions de treball amb investigadors de l’IFIC i de l’Institut de Ciència Molecular.

pnobel2

LOGOEVOMOBILE9.- NAIX EVOMOBILE. Evomobile és el Living-Lab de mobilitat sostenible de la Universitat de València i una experiència pionera en la promoció i ús de solucions de transport com a formes de desplaçament sostenible entre la comunitat universitària.

EVOMOBILE

10.- EXPOCIÈNCIA. El Parc Científic de la Universitat de València (PCUV) obri cada mes de maig les seues portes al gran públic per a celebrar Expociència, una jornada de portes obertes al públic plena de propostes lúdiques i divulgatives al voltant de la ciència, la tecnologia i la innovació, i una de les iniciatives més atractives que la Universitat de València porta a terme en la seua dinàmica de divulgació científica.

ec1 ec2 ec3