Una comèdia musical, un drama de la valenciana María Castillejo i un ‘thriller’ surrealista, al Festival La Cabina

CYNTHIA RODRÍGUEZ. La vesprada del passat dijous La Cabina tornà plena d’alternatives per a tot tipus de cinèfils i és que, entre els gèneres que s’hi projectaven, trobavem un musical farcit d’humor, un drama amb segell valencià i un thriller surrealista. A més, la cinta Magma comptà amb la presentació del seu director, Pawl Maslona, qui comentà amb els espectadors les peripècies del protagonista del seu migmetratge. Per la seua banda, Heloïse Haddad, directora de Te amo, decepción, també assistí a la Filmoteca per a parlar de la seua cinta repleta de temors sentimentals.

2.--EL-ÚLTIMO-ROMEO_3

El último Romeo (2013), dirigida per Moonika Siimets, una comèdia musical.

El último Romeo + Magma (18 hores)

La sessió de dijous s’encetà amb l’estoniana El último Romeo (2013), dirigida per Moonika Siimets, una comèdia musical que divertí l’espectador mentre acompanya Lembo en la seua aventura amorosa tota plena d’esdeveniments surrealistes.

Seleccionada per a una llarga llista de festivals internacionals i millor pel·lícula d’estudiant en el Festival de Palm Springs (EUA), Magma (2013) ve des de Polònia per a enlluernar l’espectador amb el seu eficient i estabilitzat protagonista, Janusz. De mans de Pawel Maslona, que a més assistirà a la projecció per a comentar la seua producció, veurem que una cosa tan nímia com trencar un coixí pot fer-li pegar la volta al món de Janusz.

1.--TARAM-TARAMBOLA_2

Seqüència de Taram Tarambola (2014), un drama de la directora valenciana establida a Bèlgica María Castillejo.

Taram Tarambola + Te amo, decepción (19:30 hores)

De la directora valenciana establida a Bèlgica María Castillejo naix Taram Tarambola (2014), un drama on la imaginació de dues xiquetes intentarà combatre la realitat d’un pare que no torna. Però en aquest món màgic ple d’innocència tot pot passar, el millor i el pitjor.

Quatre personatges s’entrecreuen en Te amo, decepción (2013) i, mentre les seues angoixes i les seues pors es troben, patiran una decepció amorosa. Una narració d’Heloïse Haddad, on els vincles que es creen entre els personatges revelen molt d’ells a l’espectador, tot mostrant el costat més psicològic del dolor sentimental.

Secuència de Flora y Fauna

Flora y Fauna (2013), una cinta polonesa del director Piotr Litwin, és un drama personal molt fort on la compra –i venda– de la virginitat està damunt de la taula.

Extrañamiento + Flora y Fauna (21 hores)

L’únic migmetratge portugués del festival és Extrañamiento (2013), de Pedro Cabeleira, un thriller surrealista en el qual l’assassí i l’assassinat semblen ser la mateixa persona. Una confusió entre realitat i ficció on el protagonista, Semblante, haurà de demostrar no haver-se matat a si mateix.

Flora y Fauna (2013) és un drama personal molt fort on la compra –i venda– de la virginitat està en la taula. Una cinta polonesa de Piotr Litwin on la quotidianitat de l’acció revela un rerefons molt més fosc.

El Festival de Migmetratges La Cabina –que pren el seu nom del migmetratge d’Antonio Mercero La Cabina (1972)– ha tornat amb la seua setena edició per a continuar elevant el llistó d’anys anteriors. En la seua línia de productes de ficció entre els 30 i els 60 minuts, enguany ens trobem davant d’una programació que inclou vint-i-quatre cintes de tretze nacionalitats. I és que, si alguna cosa prima en aquest festival valencià, és la seua vocació internacional i el seu fervor per acostar aquest format a tothom per a establir un estàndard de qualitat que iguale aquests treballs a qualsevol que puguem veure en una sala de cine.

Després de quasi una setmana de projeccions, podem augurar que la xifra de cinèfils estarà molt a prop d’igualar –i segurament superar –la de la passada edició, en la qual més de tres mil persones van gaudir del millor del panorama internacional de migmetratges. Però, a pesar que s’acosta el final d’aquesta edició, encara queda un llarg cap de setmana per acostar-se a la Filmoteca i veure alguna de les cintes més reconegudes d’enguany.