La metgessa Josefina Belda respon els dubtes sobre prevenció de la sida

Sida

REDACCIÓ. La Universitat de València s’adhereix a la commemoració del Dia Mundial de la Sida que s’ha celebrat aquest dilluns 1 de desembre amb la voluntat de sumar esforços en la prevenció, tractament i suport a les persones afectades.

Aquesta malaltia afecta milions de persones en tot el món. Els últims anys, la sida ha patit un preocupant augment als països occidentals en una atmosfera relaxada davant les pràctiques de risc i les mesures preventives. De fet, segons el programa de Nacions Unides sobre el VIH/sida, ONUSIDA, dènou milions de persones no són conscients de ser portadores del virus VIH, i el 2013 dos milions de persones van contraure la malaltia, dues-cents quaranta mil de les quals menors de díhuit anys.

En aquest sentit, la informació i la prevenció són les armes més eficaces. Per això aquest dijous 4 de desembre, des de les 16 fins les 17:30 hores, la doctora Josefina Belda Ibáñez, cap de secció d’UPS i ITS d’Alacant, ha respost en facebook (https://www.facebook.com/gvacuidatecv) tots els dubtes dels usuaris de manera anònima sobre el VIH/sida. Qui no podia estar en directe va poder enviar les preguntes al llarg de la setmana mitjançant un formulari disponible en la web de Cuidatecv fent clic ací o també en el twitter en directe amb el hashtag #DMsidaCV. La metgessa Josefina Belda ha parlat per al programa A la Teua Salut de Ràdio Universitat sobre maneres de prevenció de la sida i d’altres malalties de transmissió sexual. Podeu escoltar el programa fent clic ací.

Des de totes les organitzacions que lluiten contra la malaltia es recorda que la principal via de transmissió de la sida és la sexual i que hi ha les Unitats de Prevenció de la Sida i altres Infeccions de Transmissió Sexual (UPS-ITS) on realitzar la prova del VIH de manera gratuïta i confidencial, i també mitjançant el telèfon gratuït 900 70 20 20 des d’on poden ajudar en la prevenció d’aquesta malaltia.