L’Institut Confuci de la Universitat inaugura una exposició amb motiu de l’Any Nou Xinés

Confuci-2

Un dels retrats de l’exposició Rostres, de Carlos Sebastiá, que es podrà veure a l’Octubre Centre de Cultura Contemporània des d’aquest dimecres 4 de febrer.

REDACCIÓ. Rostres, de Carlos Sebastiá, és el títol de l’exposició que aquest dimecres 4 de febrer ha inaugurat l’Institut Confuci de la Universitat, la qual mostra una sèrie de rostres on el llenguatge dels gestos i la quotidianitat de la societat xinesa són els protagonistes. L’exposició es podrà veure al vestíbul de l’Octubre Centre de Cultura Contemporània fins el 28 de febrer i consta d’una instal·lació on “a través d’una sèrie de dibuixos podem llegir el vertiginós canvi social d’aquest immens i complex país”, segons ha destacat el Confuci en un comunicat.

Confuci-3

L’activitat s’organitza amb motiu de l’Any Nou Xinés, també conegut com a Festival de Primavera, la celebració més important de les festes tradicionals xineses, durant la setmana del 16 al 21 de febrer. Concretament, el 19 de febrer començarà l’any 4173 segons el calendari xinés, que correspon a l’any de la cabra de fusta.

Carlos Sebastiá Ortega (Castelló, 1975) viu i treballa actualment a Pequín. En l’inici de la seua aventura a Xina va dedicar la seua atenció a observar la quotidianitat d’una societat en la qual la tradició es mescla amb el fet modern. Meravellat per l’expressió de les emocions en aquell entorn, amb aquesta mostra intenta captar en els seus esbossos de Rostres el llenguatge dels gestos, la barreja de personalitats i la diversitat d’estils.

confuci-4

Llicenciat en Belles Arts per la Universitat Politècnica de València, Sebastiá va acabar els seus estudis a la Universitat de CAFA (Central Academy of Fine Arts, Beijing). Artista multidisciplinari, utilitza en les seues creacions la fotografia, el dibuix, la pintura o la instal·lació. El seu treball ha sigut exposat a Espanya, França, Portugal, Estats Units i Xina. Algunes de les seues obres es troben en la Col·lecció DKV, considerada com una de les millors col·leccions de joves artistes espanyols. Sebastiá va ser finalista en el Festival Internacional INCUBARTE i guardonat amb el Premi Especial del Club Diari Levante.