Polar Raid, expedició universitària per a conéixer Lapònia, la cultura sami i arribar al Cap Nord

Polar-Raid-2

Aurora boreal al cercle polar àrtic. Font: Polar Raid.

REDACCIÓ. L’associació Regiones Polares i la Xarxa d’Universitats d’Iberoamèrica Universia, formada per 1.290 universitats de 23 països, han presentat Polar Raid Universitari 2015, una expedició universitària que travessarà per equips i en vehicle la Lapònia finlandesa i noruega fins arribar al Cap Nord, considerat l’extrem septentrional d’Europa. L’aventura es realitzarà al cercle polar àrtic del dia 28 de març al 4 d’abril, coincidint amb la Setmana Santa.

Polar Raid té objectius didàctics i de formació. Al llarg de les diverses etapes s’organitzaran activitats variades amb les quals se superaran reptes. Per exemple, s’aprendran tècniques bàsiques de supervivència en la neu (orientació, refugis, construccions en neu), qüestions com ara el muntatge de tendes d’alta muntanya, rutes nocturnes amb raquetes i observació d’aurores boreals o pesca sobre rius i llacs.

Un altre dels objectius de Polar Raid és conéixer de primera mà la cultura sami, per a la qual cosa es visitaran institucions com ara el Parlament Sami, i es podrà conéixer la forma de vida d’aquest poble àrtic que viu a cavall entre Rússia, Finlàndia, Noruega i Suècia.

Està previst que l’expedició establisca un campament àrtic a l’illa de Mageroya, per damunt del paral·lel 70 de latitud nord, amb la Norwegian Polar Academy que dirigeix l’explorador José Mijares. L’aventurer espanyol mostrarà tècniques d’exploració en regions polars, amb l’objectiu, així mateix, de dormir davall d’aurores boreals.

El termini per a inscriure’s en aquesta activitat encara està obert i els equips poden estar formats per estudiants universitaris, antics alumnes universitaris, docents, professors, investigadors i persones amb interés a conéixer les regions polars. Polar Raid Universitari 2015 té en la seua tercera edició el suport de diverses universitats, entre les quals la Universitat Complutense, la Politècnica de Madrid i la Universitat Antonio de Nebrija, així com les Oficines de Turisme de Noruega i Finlàndia i l’Ambaixada Finlandesa. Universia és el principal col·laborador de l’aventura. A partir de les inscripcions individuals s’aniran formant els equips (el nombre ideal és de quatre persones per vehicle). La quota d’inscripció individual és de 390 euros i el cost aproximat del viatge, en total, va dels 1.100 fins els 1.250 euros, incloent-hi vols, vehicles i allotjaments.

Més informació: www.polar-raid.org.

Galeria d’imatges:

Diverses fotografies de les edicions anteriors de l’expedició Polar Raid.