Alumnes de la Universitat de València s’enfronten en un trivial financer en línia

El Trivial Financer de l'any 2014, a la Facultat d'Economia de la Universitat de València.

El Trivial Financer de l’any 2014, a la Facultat d’Economia de la
Universitat de València.

REDACCIÓ. Per què puja l’atur i creix alhora l’afiliació a la Seguretat Social? Què és el Fons de Garantia de Depòsits? I la prima de risc? Quines diferències hi ha entre una targeta de crèdit i una de dèbit? Aquestes i altres preguntes es podran resoldre amb el Trivial Financer de Finances per a Mortals, un projecte d’educació financera que des d’aquest dijous dia 12 arranca a la Universitat de València promogut per la Càtedra de Finances Internacionals Banc Santander i la Fundació de la Universitat de Cantàbria per a l’Estudi i la Investigació del Sector Financer (Fundació UCEIF).

Els participants en el joc (la inscripció ha estat oberta a estudiants de qualsevol titulació de la Universitat) concursen a través d’una aplicació per a smartphones i tablets, i en qualsevol ordinador a través de la web. S’atorgarà un premi de 500 euros al guanyador de la gran final del dia 18 i quatre premis per categoria de 200 euros.

Els participants poden jugar en les quatre categories disponibles segons els seus coneixements en finances: supervivència financera –amb preguntes d’economia i finances “bàsiques”; finances per a mortals –amb preguntes sobre economia i finances les respostes a les quals les trobarem resoltes en finanzasparamortales.es; una altra visió de les finances –amb preguntes que relacionen l’economia i les finances amb l’art, el cinema, la música, la història, l’humor i la literatura; i finances per a divins –amb preguntes sobre economia i finances per als màxims experts en aquestes matèries.

2

El concurs està dividit en dues fases que els participants hauran d’anar superant amb l’objectiu de jugar en la gran final. Així, la primera inclou el començament del 12 al 17 de febrer, on juguen tots els participants que s’han inscrit al concurs. La segona fase serà la gran final, el 18 de febrer a les 16 hores, on competiran en directe els millors alumnes durant una hora per a optar al gran premi o a qualsevol dels quatre premis per categoria.

En la gran final tots els participants gaudiran de l’actuació en viu de Motiva2. Humor i màgia a càrrec del senyor Corrales i Javi Martín. Riures, trucs de màgia i cent alumnes que es batran en viu per a demostrar tot el que saben de finances en un mateix lloc.

El Trivial Financer ha sigut promocionat per la Fundació UCEIF a través del Santander Financial Institute (SANFI) i naix de la inquietud d’aquestes entitats perquè les finances s’acosten a la majoria de la població. L’objectiu és que, gràcies al joc, qualsevol persona entenga de què es parla en les notícies, en la política, què li estan dient quan va a demanar un crèdit o de què depén una hipoteca. És més, no només que ho entenga, sinó que s’atrevisca a preguntar sobre tot això i a opinar.

La Fundació UCEIF i el SANFI

La Fundació UCEIF naix l’any 2006 amb la finalitat de convertir-se en un referent nacional i internacional en la generació i transmissió del coneixement financer. Fruit de la col·laboració entre la Universitat de Cantàbria i el Banc Santander a través de la seua Divisió Global Santander Universitats, s’emmarca en les activitats de l’àrea estratègica de banca i finances del projecte de campus d’excel·lència Cantàbria Campus Internacional (CCI).

El Santander Financial Institute (SANFI) és el centre de referència internacional en la generació, difusió i transferència del coneixement sobre el sector financer promogut per la Universitat de Cantàbria i el Banc Santander a través de la Fundació UCEIF. Sota el seu paraigua s’emmarquen activitats com ara el Màster en Banca i Mercats Financers i el projecte d’educació financera Finances per a Mortals.

Mes informació sobre la proposta del Trivial Financer:

Galeria d’imatges del Trivial Financer 2014 a la Universitat de València.