L’estudiantat aprén economia jugant al Trivial Financer

Els estudiants participants en la final del Concurs Finance Challenge-Universitat de València, celebrada aquest dimecres. El concurs estava organitzat per la Càtedra de Finances Internacionals de la Universitat de València i la Fundación Finanzas para Mortales.

JORGE CHENOVART. Una trentena d’estudiants immersos en les seues tabletes, ordinadors portàtils i mòbils es troben a la Sala d’Actes de la Biblioteca Gregori Maians del Campus dels Tarongers. Tots i totes amb el mateix objectiu: guanyar la primera edició del Concurs Finance Challenge-Universitat de València, celebrat aquest dimecres i organitzat per la Càtedra de Finances Internacionals de la Universitat de València i la Fundación Finanzas para Mortales. Aquest esdeveniment, conegut popularment entre la comunitat universitària com el Trivial Financer, proposa reptes entre estudiants a través de preguntes en línia relacionades amb el món de les finances. El titular de la càtedra i professor de la Universitat, Constantino José García, aposta per l’accessibilitat del món financer als estudiants: “L’important és que els alumnes competisquen entre ells sentint les finances com un joc”.

Fátima Cano, guanyadora absoluta del Finance-Challenge Universitat de València, premi dotat amb cinc-cents euros.

Ricardo Gasperini, guanyador de la categoria Finances per a Divins.

Un moment de la final del Trivial Financer celebrat aquest dimecres.

A les cinc i quart de la vesprada, i després de més d’una hora de preguntes contestades, les unes millor i les altres no tant, arriba el moment final, el recompte que dóna com a guanyadora Fátima Cano, estudianta de cinqué de la Llicenciatura en Administració i Direcció d’Empreses. “Esperava estar entre els millors perquè han sigut moltes hores jugant, i la recompensa ha merescut la pena”, explica. Un premi de cinc-cents euros que seran destinats “a fer un viatge o a comprar-me un ordinador, que toca renovar-se”, explica. El pitjor de participar en el concurs ha sigut, segons les seues paraules “la poca vida social que pots tindre quan et trobes immersa en açò, ja que l’objectiu és guanyar”, conta. I ho ha aconseguit. Ara toca acabar la carrera i eixir al món laboral.

Tindre un alt coneixement de les finances no garanteix la victòria, però sí el fet de saber conjugar el que u sap amb la rapidesa de reflexos i un estat d’ànim sempre en peu de guerra, disposat a aconseguir els objectius marcats. Així ho expressa el degà de la Facultat d’Economia, Vicent Soler, qui ha reconegut l’orgull de la posada en marxa d’iniciatives d’aquest tipus com a exemple de la vida que els tocarà viure als estudiants. “Vos aneu a trobar amb molt de fred en el mercat de treball, i la vostra participació aporta valors amb la perspicàcia i una motxilla carregada de coneixements per aplicar en el futur”, explicava a l’estudiantat present en l’acte.

Elisabeth Sanchis, guanyadora del premi en la categoria Finances per a Mortals.

Hugo López, guanyador de Supervivència Financera.

Premi Finances per a Divins

“M’agradaria ser economista, ja que estic estudiant per a això”. Aquesta és la reflexió de Ricardo Gasperini, estudiant de quart d’Economia que ha obtingut el Premi Finances per a Divins valorat com la resta de premis, a excepció del primer, en dos-cents euros. La seua participació és deguda a l’interés pel seu futur camp de treball i al gust per entretindre’s amb jocs del mateix estil a través del mòbil. “El fet de jugar amb l’economia em va semblar molt interessant”, afegeix.

Una altra carrera de la Universitat amb representació en els premis ha sigut la doble titulació d’ADE i Dret. Luis Ángel Hernández, estudiant de tercer curs, es mostra modest amb la seua victòria i reconeix el mèrit de competir amb companys molt vàlids: “La qualitat dels rivals és digna de destacar”, explica, i afegeix: “La formació acadèmica t’ajuda bastant a contestar les preguntes, però no és una cosa definitiva”.

La guanyadora del Premi Finances per a Mortals, Elisabeth Sanchis, és estudianta d’ADE i compagina segon i tercer. Va aprofitar els moments de descans per a competir, però li va ser impossible fer-ho el primer dia perquè es va posar malalta. Encara així, ho va recuperar i arribà a jugar des de les quatre fins les huit del matí un dels últims dies. “En aquests jocs no es pot anar sobrada, perquè cal practicar molt. Aquesta és la clau”, explica l’estudianta, que invertirà els diners rebuts en una tableta.

El degà de la Facultat d’Economia, Vicent Soler, en el Concurs Finance-Challenge de la Universitat de València.

Premi Supervivència Financera

L’últim premi era concedit a la categoria de Supervivència Financera, que va recaure en l’estudiant de tercer d’Economia Hugo López, un dels protagonistes de l’acte, perquè va ser una bona víctima dels trucs de màgia dels artistes que l’amenitzaren. “De supervivència tenia poc, eren finances pures, que a mi m’encanten i per això espere acabar l’any que ve la carrera i gaudir d’aquest món”, explica l’estudiant amb entusiasme. No obstant, li agrada més jugar en grup i explica tot rient que “amb amics és més divertit, però per una vegada que ho faig a soles he guanyat”.

Problemes amb la connexió

La nota negativa va ser la mala connexió a internet, que no va permetre a molts estudiants contestar les preguntes del concurs dins de la sala d’actes. Uns a les escales de la biblioteca i altres pels voltants de l’entrada defenien la seua posició en el concurs, i alguns d’ells van ser els agraciats finals. Pel que fa a l’organització, el responsable del grup Finanzas para Mortales ha assenyalat que “només cal donar les gràcies i aquesta situació no ha sigut òptima, hem fet tot el possible i només ens queda per a les pròximes edicions millorar en això”.