El programa de televisió ‘Invitació a la Música’ acaba la seua primera temporada amb Wagner

Yaron Traub, director de l'Orquestra de València.

Yaron Traub, director de l’Orquestra de València.

REDACCIÓ. Amb partitures de Richard Wagner acaba la primera temporada d’Invitació a la Música, el programa de Mediauni TV que acosta la música clàssica als aficionats de la Universitat de València. Escrit i presentat pel periodista Manuel Peris i realitzat per l’equip de Mediauni que formen Esther Goig, Toni Andrés, Daniel Cruañes, César Alonso i Remei Castelló, aquest microespai televisiu ha cobert el cicle de Concerts d’Hivern de l’Orquestra de València al Palau de la Música, així com el Concert de Nadal de l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València.

Seguint una estructura similar, l’equip del programa “es cola” en els assajos de cada concert per a oferir a l’espectador unes ràfegues musicals que anticipen el que serà la interpretació davant del públic. Entre aquests passatges orquestrals, unes petites entrevistes amb el director del concert i els solistes més destacats posen en valor les obres que s’interpretaran i repassen les circumstàncies en què passaren a formar part de la història de la música clàssica. D’aquesta manera, el director titular de l’Orquestra de València, el mestre Yaron Traub, es converteix en el protagonista destacat de quasi tots els programes, als quals, a més de la seua contribució amb la batuta, aporta la seua particular capacitat de divulgar un art que l’apassiona. Al llarg de set programes, Invitació a la Música ha acostat a l’espectador obres de Txaikovski, Ravel, Debussy, Richard Strauss, Prokòfiev, Kachaturian, Mahler, Goldmark, Scriabin, Elgar i Bruckner i Wagner.

L’últim programa d’Invitació a la Música de la temporada està dedicat al concert que dirigirà aquest dissabte 28 de març Yaron Traub al Palau de la Música en el qual s’interpretaran el preludi de l’acte I de Lohengrin, de Richard Wagner, i l’acte III del seu Parsifal. En aquesta ocasió, junt amb l’Orquestra de València, pujaran a l’escenari el tenor José Ferrero, el baix John Tomlinson i el baríton Roman Trekel, així com el Cor Filharmònic de Londres.

El programa es reprendrà a partir del pròxim mes d’abril, amb el seguiment dels assajos dels deu concerts que l’Orquestra de València oferirà en el cicle de Concerts de Primavera al Palau de la Música, així com d’altres concerts organitzats pel Patronat d’Activitats Musicals de la Universitat de València i del concert extraordinari que oferirà a la Nau el compositor valencià Carles Santos en el marc de la gran exposició que li dedica la Universitat de València.