Jornada de mobilització en defensa de la universitat pública, en imatges

_ML09654

REDACCIÓ. La Universitat de València ha viscut aquest dimarts una jornada de mobilització en defensa de la universitat pública. Els principals sindicats han convocat una vaga amb el suport d’organitzacions d’estudiants. Una manifestació ha partit des de la porta de la Facultat de Geografia i Història. D’acord amb les dades de Gerència de la Universitat, el seguiment de la vaga ha estat d’un 53,80% entre el PDI i d’un 55,32% entre el PAS. Els sindicats eleven el percentatge fins el 70%. El 85% de les classes han estat suspeses.

Segons la Plataforma en Defensa de la Universitat Pública, el Govern del PP ha aprovat una altra reforma del sistema universitari “amb l’oposició de tota la comunitat universitària, sense debat polític ni social, sense una avaluació de la implantació de l’última reforma i sense cap justificació creïble de les seues propostes”.

En l’escrit de convocatòria de la mobilització s’afegeix: “A hores d’ara, en els darrers mesos del seu mandat, el Govern ha començat a aprovar tres decrets que modificaran l’ordenació dels ensenyaments universitaris, els requisits per a la creació de centres i universitats i el sistema d’acreditació del professorat, fonamental per a l’accés a la professió docent investigadora. La proposta de transformar les titulacions a l’esquema 3+2, si tenim en compte els altíssims preus dels estudis de postgrau i les grans dificultats per a l’accés a beques i ajudes, dificultarà l’accés a l’educació superior a l’estudiantat amb menys poder adquisitiu i provocarà una disminució significativa del nombre d’estudiants universitaris”.

Podeu veure una galeria d’imatges sobre la jornada de mobilització a continuació. Fotos: Miguel Lorenzo