La Física i la Tecnologia al teu abast, diumenge a la Fira Experimenta

REDACCIÓ. Acostar la Física i la Tecnologia a estudiants d’ensenyament mitjà, però també als més menuts i a qualsevol persona interessada. És l’objectiu d’Experimenta, una fira organitzada per la Facultat de Física de la Universitat de València en col·laboració amb la Fundació Universitat-Empresa Adeit, en la qual es podran observar treballs materials i experimentals aportats per estudiants de secundària, batxillerat i cicles formatius. L’activitat, en la qual es mostraran uns noranta projectes que es podran votar i es guardonaran amb cinc premis, tindrà lloc aquest diumenge 26 d’abril al Museu Príncep Felip de la Ciutat de les Arts i les Ciències.

experimenta (1)

En aquesta desena edició d’Experimenta participaran quatre-cents alumnes i professionals dels esmentats cicles de l’ensenyament, tal com ha informat Adeit (http://www.adeituv.es/ca/noticia-experimenta-secundaria-fisica/). La responsable d’Experimenta és Chantal Ferrer, professora de Física Aplicada i Electromagnetisme de la Universitat de València.

La fira començarà a les 10 hores. Els noranta projectes experimentals construïts pels participants es podran veure durant el matí. Els més xicotets també tindran un espai on podran acostar-se a la Física en el taller Fisicalàndia, que es desenvoluparà simultàniament a la resta de la programació.

Pel que fa als premis, es concediran un total de cinc guardons; dos premis de 250 euros per cada categoria del concurs segons el cicle d’estudis i un altre de 200 euros per al projecte més votat pel públic visitant a la fira.

Experimenta compta amb l’ajuda del projecte competitiu FCT-14-8689 de la Fundació Espanyola per a a la Ciència i la Tecnologia (FECYT) del Ministeri d’Economia i Competitivitat (Ajudes per al foment de la cultura científica, tecnològica i de la innovació), a més de la col·laboració de diverses entitats patrocinadores com ara la Delegació per a la Incorporació i Servei de Formació Permanent, la Càtedra de Divulgació de la Ciència, el Jardí Botànic, la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia i altres entitats externes, com ara la Reial Societat Espanyola de Física, Caixa Popular i el Museu Príncep Felip de la Ciutat de les Ciències.

Més informació en: http://experimenta.blogs.uv.es/?page_id=1266