Fageca, Javi i Monrabal guanyen la Final del Trofeu Universitat de València de Pilota

Els cinc jugadors de la Final del Trofeu Universitat de València de Pilota, Puchol II, Santi, Fageca, Javi i Monrabal, a la Nau, en la presentació de la final d’aquest dissabte. Foto: Miguel Lorenzo.

Els cinc jugadors de la Final del Trofeu Universitat de València de Pilota, Puchol II, Santi, Fageca, Javi i Monrabal, a la Nau, en la presentació de la final. Foto: Miguel Lorenzo

REDACCIÓ. Fageca, Javi i Monrabal han guanyat aquest dissabte 25 d’abril la final de la desena edició del Trofeu Universitat de València de Pilota, en una partida disputada contra Puchol II i Santi al trinquet Pelaio de València. El resultat ha sigut de 60 a 30.

La partida es va presenar aquest dimarts a la Nau, en un acte on a més la institució acadèmica i Val Net, l’entitat organitzadora de la competició, signaren un conveni de col·laboració per al proper any. “Ja són deu anys de vinculació amb la pilota i el nostre desig és que en siguen molts més”, va remarcar Antonio Ariño, vicerector de Cultura i Igualtat.

En la presentació, el dirigent universitari va destacar: “Ens acostem al cinc-cents aniversari de la mort de Lluís Vives, i per açò hem volgut fer aquesta presentació a la Nau, sota la seua atenta mirada. I és que la pilota no és només un esport; també és part del nostre patrimoni cultural. Per això té més raó de ser el nostre compromís”.

En l’acte eren presents els cinc protagonistes de la final de dissabte. Un d’ells, Puchol II, va destacar la implicació de la Universitat amb l’esport autòcton. “Des de la meua posició d’estudiant i de pilotari professional, puc assegurar que la pilota s’està assentant entre els joves gràcies a la Universitat de València i a la promoció que fa del nostre esport. Per a mi és un honor jugar la final d’aquest trofeu”. En l’equip contrari, Fageca comentava que la pilota “està necessitada de gent nova, de públic jove, i en aquest sentit cal elogiar l’esforç de la Universitat, el qual està tenint els seus fruits. Ara ens toca als pilotaris oferir el millor de nosaltres mateixos, i intentarem que la final siga un gran espectacle”.

Al seu torn, el director del Servei d’Educació Física i Esport de la Universitat, José Campos, va apuntar que el vincle de la Universitat de València amb la pilota “ve de lluny i per a nosaltres és quasi una obligació perquè es tracta d’un esport molt valencià. Per aquest motiu la nostra intenció és mantindre totes les activitats vinculades i fins i tot ampliar-les”.

Accés gratuït amb el carnet de la Universitat

L’estudiantat de la Universitat de València ha tingut accés gratuït a les partides amb el carnet universitari. El Trofeu Universitat de València de Pilota ha reunit els campions de les tres últimes edicions del Circuit Professional de Pilota Valenciana al trinquet de Pelaio en l’edició d’enguany, la desena. Per a commemorar l’aniversari, a més dels equips guanyadors del circuit, també ha participat el format per Genovés II i Raúl, que defenien el títol obtingut l’any passat. En les semifinals, aquest dissabte passat, 18 d’abril, Fageca, Javi i Monrabal es van imposar a Soro III i Jesús, mentre que en la primera final, també a Pelaio, Puchol II i Santi s’imposaren a la parella formada per Genovés II i Raúl.

En la presentació de la final, Alfredo Hernando Fredi, directiu de l’entitat organitzadora, Val Net, va agrair la implicació de la Universitat en la promoció de l’esport autòcton. “Aquest és un torneig especial per a nosaltres perquè la Universitat de València és més que un patrocinador. És una entitat que s’implica en la cura, promoció i difusió de la pilota, i la nostra manera de correspondre és posant els millors professionals del trinquet. En aquest desé aniversari han jugat els campions de les tres últimes edicions del Circuit Professional i els defensors del títol, Genovés II i Raúl, i les dues semifinals han resultat un gran espectacle, com esperem que succeïsca amb la final”, va dir.

La Federació de Pilota Valenciana també estava representada en la presentació mitjançant el seu vicepresident, Pedro López, qui va assenyalar que la federació se suma a l’agraïment a la Universitat de València pel seu suport incondicional a l’esport autòcton.