La revista ‘Charlie Hebdo’, Yolanda Álvarez i els dèsset informadors morts a Gaza, Premis Llibertat d’Expressió

Offices of Satirical Magazine Petrol Bombed

REDACCIÓ. La revista satírica francesa Charlie Hebdo; la periodista i corresponsal de TVE a l’Orient Mitjà, Yolanda Álvarez; i els dèsset professionals de la informació morts a Gaza són els guardonats amb els Premis Llibertat d’Expressió que atorga la Unió de Periodistes Valencians. El lliurament, aquest 3 de maig amb motiu del Dia Mundial de la Llibertat de Premsa, ha tingut lloc a l’Aula Magna del Centre Cultural La Nau, a les 12 hores.

La revista satírica francesa Charlie Hebdo ha rebut el reconeixement, segons la Unió de Periodistes Valencians en la seua web, pel brutal atemptat que va causar la mort de dèsset persones el passat 7 de gener. En especial, seran reconeguts els professionals de la informació assassinats a sang freda a la seu del setmanari a París pel fet d’exercir el seu dret a la llibertat d’expressió i a la llibertat de premsa.

o-YOLANDA-ALVAREZ-facebook

Yolanda Álvarez Maza, periodista i corresponsal de TVE a l’Orient Mitjà, reb el premi a la seua trajectòria professional. L’agost passat va ser acusada per la portaveu de l’Ambaixada d’Israel a Espanya de ser “la corretja de transmissió dels missatges, xifres, imatges i dades de Hamàs”, com també “d’enviar cròniques dramatitzades, abusant d’adjectius i seleccionant els escenaris dels seus reportatges al dictat dels interessos de Hamàs”. Yolanda Álvarez deixarà de ser la corresponsal el pròxim 30 de juny, després de rebre una notificació de la direcció dels serveis informatius de Televisió Espanyola en què se li comunicava que no renovarien la seua plaça en la corresponsalia.

El tercer guardó que atorgarà la Unió de Periodistes Valencians aquest diumenge ha sigut per als dèsset professionals de la informació morts a Gaza l’estiu passat. En mes i mig d’operacions militars, dèsset membres de la premsa, entre periodistes, fotògrafs, documentalistes i reporters, van perdre la vida pels atacs de l’exèrcit d’Israel. A més, vint seus de televisions, ràdios i periòdics van ser destruïdes; huit mitjans, entre ràdios, diaris i televisions, no pogueren continuar treballant; i trenta-set periodistes van escapar de la mort quan els seus propis domicilis van ser objectiu dels míssils.

El lliurament dels 34 Premis Llibertat d’Expressió compta amb la col·laboració del Vicerectorat de Cultura i Igualtat de la Universitat de València i el patrocini de l’organització Global Network for Rights and Development (GNRD) i Sabadell Professional. L’escultura commemorativa que rebran els guardonats és obra de l’artista Rafael Amorós.