Els altres moments i protagonistes de la inauguració solemne del curs 2015-2016

REDACCIÓ. Més enllà de les fotos i imatges oficials que transcendeixen en els mitjans de comunicació i del que els assistents perceben durant la celebració, actes solemnes com ara la inauguració del curs acadèmic de la Universitat del divendres dia 11 requereixen d’una minuciosa preparació i execució. Són un conjunt d’actes senzills i necessaris amb una cadència àgil, preparada i harmònica que converteixen el de de cada any en un esdeveniment diferent.

El vestuari dels doctors de la Universitat, on cada color representa les distintes àrees de coneixement de la institució acadèmica i on destaca el birret; la lliçó magistral, llegida per un dels doctors de la Universitat (enguany Enrique Bigné va parlar de Fronteres de la investigació en màrqueting. Cap a la unió disciplinària); els padrins de la persona que pronuncia la lliçó; el discurs del rector; o la lectura de la memòria del curs anterior a càrrec de la secretària general de la Universitat, María José Añón, són els principals moments de la inauguració oficial del curs.

Els càntics, com ara el Veni Creator o el Gaudeamus Igitur a càrrec de l’Orfeó Universitari, també formen part del solemne inici de curs acadèmic. La presència del món polític i civil, l’ordre i el lloc en què aquest seu; el públic; o la presència dels rectors de les altres universitats públiques, són part del cerimonial, a més del moment d’entrada al Paranimf.

En aquesta galeria d’imatges  (fotos de Miguel Lorenzo) veiem alguns d’eixos altres moments o persones que també participaren en la inauguració del curs acadèmic 2015-2016 a la Universitat de València.