La Universitat s’emporta l’alumnat Erasmus i Internacional d’excursió

L’alumnat Erasmus i Internacional, l’edició passada del programa Erasmus al Territori, a Cullera.  Fotos d’aquest article: Vicerectorat de Participació i Projecció Territorial

REDACCIÓ. L’estudiantat Erasmus i Internacional de la Universitat de València té l’oportunitat de descobrir les excel·lències patrimonials, culturals i paisatgístiques de municipis valencians d’interior i de costa amb el programa Erasmus al Territori. Per tercer any consecutiu i des d’aquest dissabte 19 amb una excursió a l’Albufera, comença un seguit de rutes a municipis com ara Xàtiva, Requena, Aiora-Cofrents, Gandia, Llíria, Sagunt, Bocairent o Cortes de Pallàs, entre altres.

L’alumnat Erasmus i Internacional, l’edició passada del programa Erasmus al Territori, al castell de Xàtiva.

L’activitat ha estat organitzada pel Vicerectorat de Participació i Projecció Territorial i el Vicerectorat d’Internacionalització i Cooperació, en col·laboració amb el Centre d’Idiomes de la Universitat i el Centre de Gandia. Els interessats poden inscriure’s en tantes rutes com vulguen, amb preus econòmics que inclouen transport, assegurança, restauració (gastronomia local) i visites guiades tant als municipis com en els recorreguts.

Aquest dissabte 19 de setembre la destinació serà l’aiguamoll valencià per excel·lència, l’Albufera. Els estudiants visitaran el Centre d’Interpretació Racó de l’Olla i la Muntanyeta dels Sants de Sueca, des d’on podran gaudir d’una panoràmica privilegiada dels arrossars, un dinar tradicional al Palmar i un passeig guiat amb barca pel llac per a tancar a la vesprada la jornada.

Erasmus-3

El centre històric de Requena, visitat per l’estudiantat Erasmus i Internacional de la Universitat de València.

Les visites s’han programat diversos dissabtes: a Xàtiva (3 d’octubre), Requena (17 d’octubre), Aiora-Cofrents (31 d’octubre), Gandia (14 de novembre) i Llíria (28 de novembre).

El segon quadrimestre del programa Erasmus al Territori continuarà amb excursions a Sagunt (20 de febrer), Bocairent (5 de març), Moixent-Terres dels Alforins (9 d’abril), Cortes de Pallàs (23 d’abril), Alpont-Xelva (30 d’abril) i finalitzarà novament amb una jornada a l’Albufera (14 de maig).

Les rutes tenen una vessant formativa i lúdica, ja que es plantegen activitats de diferent índole: a Gandia es fa una visita guiada per la marjal, el Palau Ducal, el centre històric i un passeig per la platja; a Requena es degusten vins i caves dels seus cellers i als alumnes se’ls mostra el centre històric de la vila; a Aiora i Cofrents es realitza un creuer fluvial pels canons del Xúquer i es visita la Cooperativa de la Mel; a Xàtiva es puja al castell i es visita el Museu de L’Almodí, entre altres.

Conéixer el litoral i l’interior

El vicerector de Participació i Projecció Territorial, Jorge Hermosilla, ha manifestat que les excursions del programa Erasmus al Territori “brinden l’oportunitat de conéixer les excel·lències del litoral i de l’interior valencians, de descobrir la cultura valenciana, la gastronomia, els paisatges, etc. En definitiva, la gran riquesa del patrimoni material i immaterial del territori valencià”.

Per la seua banda, Guillermo Palao, vicerector d’Internacionalització i Cooperació, ha recomanat als estudiants que aprofiten la seua estada a la Universitat de València per aprendre de l’entorn i ha assegurat que les rutes s’han dissenyat perquè l’estudiantat (Erasmus i Internacionals) “descobrisquen la diversitat natural i cultural de la província dins d’un ambient universitari”.

Els itineraris turisticoformatius han sigut organitzats per la Universitat en col·laboració amb els ajuntaments de Xàtiva, Requena, Aiora, Cofrents, Gandia, Llíria, Sagunt, Bocairent, Moixent, Cortes de Pallàs, Alpont i Xelva.

Podeu accedir a més informació sobre aquest programa fent clic ací.