Tecnologia de la Universitat per analitzar el rendiment esportiu amb geolocalització

L’eina NBN23PRO ofereix un mètode d’anàlisi estadística completa sobre el rendiment esportiu, recolzant-se en la tecnologia de geolocalització. Ha sigut provada per primera vegada a Espanya en un recinte esportiu aquest dissabte al Pavelló Esportiu de Godella. Fotos d’aquest article: Miguel Lorenzo.

REDACCIÓ. Una empresa del Parc Científic de la Universitat de València ha creat una eina d’anàlisi a temps real per a la millora del rendiment esportiu, que s’ha emprat per primera vegada a Espanya aquest cap de setmana en un partit de bàsquet de la pretemporada de la Lliga Endesa entre el València Basket Club i l’ICL Manresa al Pavelló Municipal de Godella. La tecnologia NBN23PRO representa un avanç per a la presa de decisions a càrrec d’entrenadors i preparadors físics.

El sensor NBN23PRO, instal·lat en les sabatilles d’alguns jugadors.

La start-up valenciana Nothingbutnet, ubicada en el Parc Científic de la Universitat de València, ha sigut la creadora d’aquesta eina, NBN23PRO, la qual ofereix un mètode d’anàlisi estadística completa recolzant-se en la tecnologia de geolocalització desenvolupada per Quuppa, una empresa finlandesa referent en el sector. El Pavelló de Godella, dissabte, ha sigut el primer recinte d’Espanya a incorporar aquesta tecnologia de big data i geolocalització a l’esport.

El partit de bàsquet de pretemporada entre el València Basket Club i l’ICL Manresa, on s’ha provat l’eina d’anàlisi en temps real de dades sobre rendiment esportiu.

Diversos receptors situats estratègicament al pavelló han permés conéixer, en temps real, la posició de cada jugador que du incorporat l’emissor NBN23PRO. Amb això s’han registrat les dades i les estadístiques durant l’encontre.

El preparador físic de l’ICL Manresa, Arnau Moreno, ha destacat: “Obtenim una gran quantitat de dades que ens permeten veure el que ha passat i decidir cap on podem i hem d’anar per ajustar l’esforç del jugador”. Així, la distància recorreguda, la velocitat punta, la càrrega de treball i les calories consumides per cada jugador són alguns dels paràmetres que s’han pogut mesurar per primera vegada en un partit de bàsquet a Espanya. Aquestes dades permetran adaptar a cada esportista una rutina específica amb la finalitat d’aconseguir el màxim rendiment.

Eina-analitzar-rendiment-4

“La possibilitat de disposar d’aquestes dades pot ajudar a millorar l’aspecte físic dels jugadors i, el que és més important, poder previndre lesions”, ha afirmat l’entrenador de l’ICL Manresa, Ibon Navarro. En acabar el partit, el jugador de l’ICL Manresa Álex Hernández apuntava que tot el que siga “avançar tecnològicament, unit a l’esport, és positiu i més si permet obtindre un major rendiment al jugador. Tota millora tecnològica és una aposta per al futur del bàsquet”.

La start-up valenciana Nothingbutnet ha sigut la creadora de l’eina NBN23PRO.

Segons el soci fundador de Nothingbutnet, exjugador de bàsquet i actual observador dels Oklahoma City Thunder, Johnny Rogers, aquesta tecnologia suposa “una revolució en la forma d’obtindre i mostrar les dades que canviarà la manera d’entendre aquest esport. El big data 2.0 ha arribat al bàsquet”.