La crisi migratòria, el pintor Josep Segrelles i la siderúrgia valenciana centren la tornada d’Amics de La Nau Gran a Ràdio Universitat

Radio-Universitat

Gravació del programa La Nau Gran als estudis de Ràdio Universitat.

JORGE CHENOVART. Amics de La Nau Gran obri la temporada en Ràdio Universitat, l’emissora de la Universitat de València. Un espai realitzat pels estudiants de La Nau Gran Teresa Artola, Josep Ballester, Manuela Estellés, Enrique García, Nieves Lisbona, Emi Rubio, Pilar Serrano i Jesús Vaquero, on la cultura i el debat són els protagonistes a través de reportatges sobre salut i activitats culturals.

La quarta temporada d’Amics de La Nau Gran s’inicia amb un col·loqui sobre la crisi migratòria que viu Europa. Mitjançant aquest tema es planteja el debat sobre els sorgiments de màfies i grups que trafiquen amb éssers humans en el context del repte migratori que afronta la Unió Europea. Davant la pregunta Quins tipus d’ajudes o mesures polítiques cal prendre en determinats països?, els estudiants de La Nau Gran desgranen les iniciatives que es poden dur a terme amb els refugiats procedents d’Orient Pròxim i més concretament de Síria. Descarregar el programa.

La història del territori valencià torna a tindre un espai específic en el programa. Aquesta setmana, la protagonista de la secció Pinzellades és la siderúrgia a la Comunitat Valenciana. Es tracta d’un repàs des de principis de segle fins a l’actualitat mitjançant les principals figures que van viure i van actuar en el procés d’expansió siderúrgica.

La secció La nostra història, enfocada a repassar els personatges il·lustres valencians, s’inicia aquesta temporada amb un monogràfic sobre José Segrelles, pintor nascut a Albaida, l’apartat es dedica a la il·lustració d’obres literàries i a la pintura.

Finalment, Curiositats, l’espai més distés del programa, descobreix les noves figures de la cuina i també repassa els programes culinaris d’èxit en la televisió. A més, hi ha hagut temps per a l’emoció amb la trucada des d’Argentina de l’antiga estudianta de La Nau Gran i exmembre de l’equip Cristina Escarbela.

Amics de La Nau Gran s’emetrà cada dimarts i es podrà escoltar a través del podcast del programa de Ràdio Universitat.