La selecció de judo, a l’Europeu de França

Judokes de la Universitat de València. La selecció de la Universitat té un bon nivell de competició, ja que tots els judokes han obtingut primers llocs en el medaller nacional.

REDACCIÓ. La selecció de judo de la Universitat acudirà a Reims (França) per a competir en la tercera edició del Campionat d’Europa Universitari, que es desenvoluparà entre el 7 i l’11 d’octubre. L’equip, dirigit per Vicente Rochela, acudeix a la cita després d’una temporada en la qual s’ha alçat amb l’or per equips en el Campionat Autonòmic d’Esport Universitari (CAEU), amb sis ors, set plates i cinc bronzes. A més, assistirà a l’Europeu amb l’experiència de l’edició anterior, Coïmbra 13, on va aconseguir tres bronzes (Javier Selma, Iokin Sagarzazu i Isabel Tomás).

L’equip està compost -ha informat el Servei d’Educació Física i Esports- per Carlos Gil (66 kg), Ángeles López (63 kg), Daniel Pérez (66 kg), Ana Pérez (52 kg), Neus Pou (57 kg) i Iokin Sagarzazu (-60 kg) que competiran davant de més d’una vintena d’universitats en diferents categories i dies en funció del pes.

El Campionat d’Europa Universitari es desenvoluparà entre el 7 i l’11 d’octubre.

Per a Vicente Rochela, el campionat es presenta “amb un gran nivell, França és una gran potència en aquest esport i està molt pròxima a altres països amb un gran nivell com ara Alemanya, Holanda i Rússia, per la qual cosa hi haurà un gran nombre d’esportistes amb un nivell altíssim. La nostra selecció té un bon nivell de competició, ja que tots els judokes han obtingut primers llocs en el medaller nacional. Potser el que més opcions té per experiència és Iokin, que ja va obtindre un bronze en l’anterior Europeu Universitari”.

Competició de judo.

Valero Blasco, tècnic del Servei d’Educació Física i Esports, coincideix amb Rochela que “serà un campionat amb molt de nivell. A França el judo és un dels esports nacionals, a més també hi haurà una gran participació alemanya, holandesa i anglesa, països on el judo té una gran tradició i les universitats dels quals presentaran esportistes amb un nivell molt alt”.

Com en anteriors cites esportives universitàries, el Servei d’Educació Física i Esports oferirà cobertura en directe i seguiment de l’equip de judo a través de la seua pàgina web (www.uv.es/sef) i de les seues xarxes socials oficials (Twitter: @sefuv i www.facebook.com/SEFUV), en les quals donarà a tots els seguidors informació instantània sobre els resultats dels combats, sensacions i declaracions dels protagonistes.