Arranca el Festival de Benvinguda

benvinguda2015_marca

REDACCIÓ. Concerts, cinema, exposicions, art públic o teatre. Són algunes de les activitats previstes en el Festival de Benvinguda de la Universitat de València, el qual comença dimarts 13 d’octubre i té en els Concerts de Benvinguda el seu plat fort. Així, dijous 15 Aspencat i Ana Tijous actuen a la Sala Noise a partir de les 22:30 hores, mentre que l’endemà, divendres 16, Maria Rodés farà el concert al Jardí Botànic. La recaptació per l’entrada dels dos es destina a Pobresa Zero (venda d’entrades cal fer clic ací).

Aspencat, un dels grups present en l'edició d'enguany del Festival de Benvinguda.

Aspencat, un dels grups presents en l’edició d’enguany del Festival de Benvinguda.

El Festival de Benvinguda és una porta oberta perquè l’estudiantat conega l’oferta d’activitats culturals i socioculturals de la institució. També és una invitació a la ciutadania a compartir l’ampli ventall d’activitats i d’espais culturals que produeix i difon la Universitat. Està organitzat per la Delegació per a Estudiants i el Servei d’Informació i Dinamització (SeDI) i el programa s’entén com una iniciativa d’acollida als nous estudiants i de benvinguda del nou curs per als qui començaren en anys anteriors. Les activitats estan escalonades al llarg de tot el mes d’octubre i primers de novembre.

La primera de les activitats, dimarts 13 d’octubre, dins del cicle Música al Col·legi Major Rector Peset, és gratuïta. Es tracta de l’actuació de David Lagos, cant (Lámpara Minera 2014) i Alfredo Lagos, guitarra, a les 20 hores a la Sala de la Muralla. El dijous 15, al Palau de la Música, actua l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València, amb motiu del seu vint aniversari, i interpretarà obres de M. Palau, F. Martin i D. Xostakòvich. L’entrada també és gratuïta i les invitacions es podran retirar en les taquilles del Palau a partir d’una hora abans del començament del concert.

Les entitats de la Universitat que col·laboren en el Festival de Benvinguda són el Vicerectorat de Cultura i Igualtat, l’Aula de Cinema, l’Aula de Música, l’Aula de Teatre, el Col·legi Major Rector Peset, el Jardí Botànic, el Patronat d’Activitats Musicals, la Fundació General de la Universitat i el Servei de Política Lingüística.

Podeu consultar el programa complet d’activitats en el blog del Festival: