logodreta

Les actrius rosses de Hitchcock, protagonistes a Ràdio Universitat en la tornada de ‘Cine L’Atalante’

Grace Kelly.

Grace Kelly.

JORGE CHENOVART. El cinema torna a Ràdio Universitat de la mà del programa Cine L’Atalante, realitzat pels membres de l’Aula de Cinema de la Universitat de València Nacho Palau, Héctor Gómez, Òscar Brox i Guillermo Rodríguez. En els dos primers programes de la temporada, les ressenyes de les estrenes més interessants, prèvies a l’arribada de les rebentataquilles que s’estrenaran durant les festes de Nadal. També hi ha lloc per a dues seccions més: una dedicada a les sèries més importants del moment i una altra enfocada a la crítica literària cinematogràfica.

L’obsessió d’Alfred Hitchcock per les actrius rosses com ara Doris Day, Janet Leigh o Tippi Hedren és el motiu del llibre Les fascinants rosses d’Alfred Hitchcock, de l’escriptor francés Serge Koster. El llibre, a manera d’assaig, aprofundeix en la relació entre estereotip de dona rossa que el director britànic convertia en mite i la seua relació amb l’actualitat cinematogràfica, on el star system femení actual ha esdevingut, segons l’autor, una passarel·la d’estrelles amb l’objectiu d’adquirir beneficis a canvi de la venda d’imatge.

L’equip de Cinema L’Atalante ha analitzat la classificació de la projecció que generava cadascuna de les actrius rosses que idolatrava el mestre del suspens. L’exemple més clar és Grace Kelly, actriu i posterior princesa de Mònaco, que per a Serge Koster era la deessa, una dona que donava el millor de si mateixa en cadascuna de les pel·lícules, segons els crítics de la Universitat. Buscar una substituta a Grace Kelly va ser molt dur, segons s’ha explicat en el col·loqui radiofònic, ja que ni Kim Novak, amb una sexualitat excessiva, quasi pornogràfica, ni tampoc Eve Marie Saint, segons Hitchcock, alguns passos per darrere de Kelly, la van poder superar. L’anàlisi del director va més enllà amb la figura de Tippi Hedren, el “fosc objecte de desig” d’Alfred Hitchcock. Podeu escoltar el programa clicant ací.

L’edat daurada de les sèries de televisió no perd lluentor amb l’arribada de Mr. Robot, produïda per USA Network. Aquesta sèrie és la protagonista de l’espai dirigit a l’anàlisi serièfila. Cinema L’Atalante destaca l’atracció i el pragmatisme dels personatges d’una de les grans revelacions d’enguany que ha sigut renovada una temporada més. Les referències a David Fincher han sigut algunes de les raons d’aquest èxit.

Pel que fa a les estrenes de les últimes dues setmanes, Cinema L’Atalante ha destacat Els exiliats romàntics, de Jonás Trueba. El terror psicològic, clau en la cinematografia de M. Night Shyamalan, torna a les sales amb La visita, de la qual es destaca amb rotunditat el retorn als orígens que va projectar El bosc, encara que “no deixa de ser una pel·lícula menor, però molt més controlada pel director que Air Bender o After Earth”, afirma Brox. Per a les estrenes cliqueu ací.

El programa Cine L’Atalante estarà disponible cada setmana, també en el web mediauni.uv.es/radio.

infouniversitat © 2021 All Rights Reserved

Infouniversitat, periòdic digital de la Universitat de València. Disseny i edició digital: T. Gorria. Fotografia: Miguel Lorenzo. Correcció lingüística: Agustí Peiró. Edita: Universitat de València