Sidonie, Dusty Shoes i Best on the road, als Concerts de Benvinguda

Maria Rodés.

REDACCIÓ. El Festival de Benvinguda de la Universitat acull des d’aquest dilluns dia 19 la mostra Art Públic/Universitat Pública. XVIII Mostra d’Art Públic de Joves Creadors. A partir de les 11 hores, s’inaugurarà una exposició d’intervencions artístiques de caràcter efímer als espais públics del Campus dels Tarongers. També hi haurà una conferència a càrrec de Nuria Enguita Mayo. A les 12 es presentarà el catàleg de l’edició 2014 i a les 12:30 hores es farà una visita a les instal·lacions de l’edició d’enguany. L’acte està organitzat pel Servei d’Informació i Dinamització d’Estudiants amb la col·laboració de les següents entitats: Facultat de Dret, Facultat de Ciències Socials, Facultat de Magisteri, Biblioteca de Ciències Socials Gregori Maians i Unitat de Campus dels Tarongers.

Els projectes seleccionats enguany són: De perduts a perdedors, de Pablo Bellot García; En construcció, de Carles Llonch Molina; La cultura cultiva/cultiva la cultura, d’Óscar Martín Valdespino; Ciutadans en cinta americana, d’Álvaro Javier González Riquelme; La barraca de la iaia ja no està, de Nuria Moreno Campello; Accés, de Raúl León Mendoza; The 6 Antenna Jammer Car, de Tania Blanco (projecte convidat); Wind Wave, d’Hugo Martínez Tormo (projecte convidat).

Amb concerts, cinema, exposicions, art públic o teatre, el Festival de Benvinguda és una porta oberta perquè l’estudiantat conega l’oferta d’activitats culturals i socioculturals de la institució. També és una invitació a la ciutadania a compartir l’ampli ventall d’activitats i d’espais culturals que produeix i difon la Universitat. L’activitat està organitzada per la Delegació per a Estudiants i el Servei d’Informació i Dinamització (SeDI) i el programa s’entén com una activitat d’acollida als nous estudiants i de benvinguda del nou curs per als que començaren en anys anteriors. Les activitats estan escalonades al llarg de tot el mes d’octubre i primers de novembre.

La formació musical Sidonie.

Dins dels actes del Festival, dijous dia 22 actuaran Sidonie, Dusty Shoes i Best on the road, també a la Sala Noise, i divendres El Cifu, al Jardí Botànic. Les entrades es poden adquirir en aquest enllaç.

Concerts de Tardor

Dins del cicle de Concerts de Tardor, a la Nau, Lourdes Chulià i Óscar Oliver actuaran el dimecres 21 a les 19:30 hores.

XX Mostra de Teatre Universitari

La XX Mostra de Teatre Universitari, a la Sala Matilde Salvador del Centre Cultural La Nau, programa les obres següents, totes a les 19:30 hores i amb entrada que es pot adquirir a La Tenda de la Universitat: Cru hivern, dilluns 19 d’octubre; Homo politicus, dimarts; Després de la pluja, dimecres; Una joven casta, dijous; i Prohibido suicidarse en primavera, divendres.

Teatre en valencià

La programació de teatre en valencià del Festival de Benvinguda inclou les obres Kòktel Molotov, del 15 al 18 d’octubre; Woyzeck, del 23 al 25 d’octubre; Cinc actrius lligen Rodoreda, 28 d’octubre; i El fandango de Marx, del 29 d’octubre a l’1 de novembre. Totes es podran veure al Teatre El Micalet, amb bons amb carnet de la Universitat a bescanviar per entrades a la taquilla del teatre una hora abans de l’espectacle. L’activitat està organitzada pel Teatre Micalet amb la col·laboració del Servei de Política Lingüística.

Dusty Shoes.

Cinema a Ontinyent

Fins el 18 d’octubre, a Cineápolis El Teler (c/Pintor Segrelles 1 d’Ontinyent) es pot veure el film Maps to the Stars, de David Cronenberg, en sessions a les 20 i 22:30 hores (dijous, divendres i dissabte 17 d’octubre), mentre que diumenge serà a les 18 i a les 20 hores.

Dijous 22 d’octubre, al Teatre Serrano de Gandia, i dins del Festival, l’Orquestra Filharmònica de la Universitat de València interpretarà obres de M. Palau, F. Martin i D. Xostakòvich, dins dels actes amb motiu del seu vint aniversari.

Les entitats de la Universitat que han col·laborat en el Festival de Benvinguda són el Vicerectorat de Cultura i Igualtat, l’Aula de Cinema, l’Aula de Música, l’Aula de Teatre, el Col·legi Major Rector Peset, el Jardí Botànic, el Patronat d’Activitats Musicals, la Fundació General de la Universitat de València i el Servei de Política Lingüística.

Podeu consultar el programa complet d’activitats en el blog del Festival de Benvinguda.