Les fibres mediterrànies, al Botànic

basketry craftsman hands working in Mediterranean basket

esparto basketry handcrafts Mediterranean Balearic

Treballs amb diverses fibres vegetals.

REDACCIÓ. Els productes trenats o teixits a mà a partir de l’espart, el jute, el vímet o el sisal; experts artesans que han mostrat les diferents tècniques que es poden emprar per a treballar aquestes fibres; i tallers per a posar-les en pràctica i teixir per exemple una cadira de boga… Són algunes de les activitats que diumenge 25 es van fer al Jardí Botànic de la Universitat dins de la fira d’artesania Trenat amb + natura!, que tenia l’objectiu d’acostar el món de les fibres vegetals i el treball amb elles a la ciutadania.

Durant un dia s’han pogut redescobrir aquests materials orgànics que formen part del món mediterrani. Tallers pràctics, demostracions i una ruta guiada a través de l’exposició Fibres vegetals, les plantes ens ajuden a viure són algunes de les activitats que s’hi van realitzar. La mostra, produïda pel Botànic de Barcelona i acollida al Botànic de València des del 26 de juny fins diumenge, ha retut homenatge a la transformació de les fibres d’origen vegetal que tradicionalment s’ha dut a terme en tota la Mediterrània.

El Jardí Botànic de la Universitat de València.

Els més menuts hi van tindre el seu espai en el taller Atrapasomnis de l’artesana Amparo Calero i l’activitat Quin embolic!, d’Ángela Garnes, on es recuperaren tradicionals jocs amb la corda i s’aprenia a fer nucs mariners. Un concurs de fotografia i material divulgatiu, i curts animats sobre fibres i natura, van ser altres de les activitats realitzades.

La jornada –d’entrada gratuïta– va servir també perquè les persones visitants pogueren descobrir, a càrrec del Gabinet de Didàctica del Jardí Botànic, l’esplendor del paisatge tardorenc d’aquest bosc urbà situat al cor històric de la ciutat de València.