Els elements motor del desenvolupament econòmic valencià, en una mostra al MuVIM

IMG_1286

REDACCIÓ. Més d’un centenar de mapes que representen bona part dels recursos ambientals, humans, econòmics, patrimonials i socials que es disposen a la província de València es poden veure fins el 15 de febrer al MuVIM. Es tracta de l’exposició Recursos Territorials Valencians, una mostra cartogràfica que es presenta tot combinant panells amb mapes, comentaris temàtics i projeccions audiovisuals sobre el relleu valencià.

IMG_1283

En la seua elaboració han participat més de cinquanta professors i professores de la Universitat de València, i s’ha comptat amb la participació del dissenyador Diego Ruiz de la Torre, més conegut com MacDiego, i la col·laboració de Paco Roca.

La col·lecció, centrada en aquells elements que potencialment poden ser motor del desenvolupament econòmic de la demarcació de València, ha sigut organitzada pel Vicerectorat de Participació i Projecció Territorial de la Universitat, amb el patrocini i la col·laboració de la Diputació de València.

Una imatge del cartell de l'exposició, de Paco Roca.

Una imatge del cartell de l’exposició.

L’origen de la mostra és la publicació Atles dels recursos territorials valencians, editada l’any passat per la Universitat. Segons indica el vicerector Jorge Hermosilla, aquesta iniciativa configura “un instrument del diagnòstic singularitzat dels espais valencians i al mateix temps constitueix un producte acadèmic de divulgació científica que facilitarà a la ciutadania el coneixement detallat del territori valencià i les seues potencialitats”.

L’atles, presentat en la darrera edició de la Fira del Llibre de València, es converteix hui en exposició amb l’objectiu d’impulsar la seua difusió i coneixement entre la societat valenciana mitjançant una itinerància que la portarà per les principals capitals comarcals i municipis de la província.

La mostra, integrada per més d’un centenar de mapes, es presenta en un format innovador que combina la presentació temàtica dels mapes en panells amb la projecció audiovisual de les representacions geogràfiques més rellevants de l’obra sobre un model en relleu del territori.

IMG_1280

IMG_1235

L’exposició estarà oberta a la Sala Alta del MuVIM. Els interessats podran visitar-la tots els dies, excepte els dilluns. A continuació, Recursos Territorials Valencians iniciarà un recorregut itinerant per les comarques de la província, en concret Requena (18 de febrer) i Ontinyent (7 de març); i altres capçaleres comarcals com ara Xàtiva, Alzira, Aiora, Bunyol, Cullera, Xelva, Gandia, Llíria o Sagunt.