Google premia universitaris per animar en línia el comerç local

Captura de pantalla 2016-04-27 a las 12.46.48BERTA RODRIGO MATEU. Google aterra de nou a la Universitat de València i ho fa amb un concurs per a alumnes i professors que ajuden les xicotetes i mitjanes empreses de la província de València a tindre presència en la xarxa tot creant-los la seua fitxa en Google My Bussiness. Així, les pimes inclouran la seua informació de manera totalment gratuïta en aquest producte de Google i apareixeran en les recerques que els potencials clients facen tant en Google com en Google Maps i Google +.

El projecte Activa tu ciudad fou presentat la setmana passada a la Facultat de Medicina i Odontologia i es portarà a terme simultàniament en altres quatre universitats que estaran en competència directa: la Universitat de Burgos, la Universitat Complutense de Madrid, la Universitat de Còrdova i la Universitat de Saragossa.

Com explica Isabel Gracia, encarregada de presentar el projecte a la Universitat, “participar en aquest concurs permet als estudiants fer una cosa per la seua ciutat i pels comerços locals, alhora que els capacita per adquirir noves habilitats en màrqueting digital”. L’objectiu de Google és “activar les ciutats del país” per a crear un entramat de pimes digitalitzades de fàcil accés a tots els clients. A l’Estat espanyol hi ha al voltant de tres milions de pimes que suposen el 90% del teixit empresarial. La darrera crisi econòmica ha afectat, principalment, aquestes empreses que, segons la representant de Google, “tenen com a única eixida el món digital”. Els estudis de què disposa Google a hores d’ara els permeten afirmar que aquest camp digital obrirà noves oportunitats als negocis en posicionar-se més properament als clients.

Captura de pantalla 2016-04-27 a las 12.44.23

Els passos per a participar en el concurs són ben senzills: el primer és registrar-se en www.activatuciudad.withgoogle.com; i, en segon lloc, assistir a un curs gratuït sobre geomàrqueting i tècniques de negociació i comunicació. A partir d’ací l’estudiantat ja està preparat per a començar el repte, que tindrà lloc entre els dies 9 de maig i 17 de juliol.

L’objectiu és crear el major nombre d’inscripcions possibles per a fer-se amb un dels premis que Google té preparats, entre els quals destaquen un viatge a Califòrnia per als dos grups guanyadors de totes les universitats i un viatge a Londres per al grup capdavanter en cadascuna d’elles. Com també l’assistència a un seminari sobre competències digitals per als deu primers grups de cada universitat.

Roberto Cerdán, estudiant de Relacions Laborals i Recursos Humans de la Universitat, ja té decidit participar-hi. Serà la primera vegada que ho faça, però ganes no li’n falten. Bolígraf i llibreta en mà, va acudir dijous passat a la presentació per a prendre nota i no deixar escapar cap detall de la convocatòria. Roberto explica que recentment ha obert una empresa de màrqueting i publicitat digital, Goodme, i és per aquest motiu que el concurs de Google li ha resultat atractiu: “Crec que pot ajudar-me a promocionar-la”, assenyala. Si bé és cert que el viatge a Califòrnia també ha estat un motiu clau per a presentar-s’hi, confessa entre rialles, “el fet d’entrar en contacte amb altres empreses per ajudar-les a posicionar-se en internet em permetrà al mateix temps donar a conéixer la meua empresa”, apunta el jove emprenedor. Ho farà amb altres dos companys, ja que Google permet participar en el concurs en grups d’un màxim de tres persones.

El repte és una experiència única per als participants que vulguen estar en contacte amb el món digital, i és per aquest motiu que Google vol formar-los. En aquest sentit, immediatament després de la subscripció tindrà lloc un curs d’una jornada, el 4 de maig, per a explicar als participants les estratègies i eines amb què compten per a dirigir-se a les pimes, on aprendran a desenvolupar habilitats professionals de cara al futur, com ara tècniques de negociació, gestió de projectes, treball en equip o lideratge.

A la Universitat de València ja hi ha registrats catorze grups. Les inscripcions estaran obertes fins el proper 29 d’abril.