Una web de l’estudiantat per a unificar tot el coneixement

Eduard Gevorkyan i Iván Giner,  responsables de la web.

Eduard Gevorkyan i Iván Giner, responsables de la web.

JORGE CHENOVART. Fotos: Miguel Lorenzo. Un estudiant universitari es troba a poques hores de l’examen més important del curs, té un dubte, que si no el resol suposarà una baixada de nota considerable i el professor no li contesta per correu electrònic. Davant d’aquesta situació, hi ha possibilitats com ara demanar ajuda als companys i directament no obtindre resposta a la pregunta i atindre’s a les conseqüències. Eduard Gevorkyan i Iván Giner, estudiants de la Universitat de València, tenen una solució que és el fruit de l’emprenedoria i la fusió de diferents branques del saber. Tots dos han creat Stuhlp, una empresa de marcat caràcter filantròpic amb l’objectiu de posar a l’abast de l’estudiantat material per a resoldre dubtes sobre qualsevol tema, siga física nuclear o història de l’art. “Un dia vam veure que hi havia moltes pàgines web on la gent preguntava com a fòrums de debat per a saber alguna cosa que desconeixien. Aleshores ens preguntàrem: Per què no creem un lloc web on un universitari ho tinga tot al seu abast? Ens referim a gent que vulga aprendre de qualsevol carrera o categoria”, explica Gevorkyan. Així doncs, hi ha dos elements clau en la difusió del coneixement, la persona que l’ofereix i el públic receptor.

Eduard i Iván s’han conegut aquest curs al centre Yuzz de la Universitat de València. El primer, estudiant de Bioquímica; el segon, llicenciat en Econòmiques. Pertanyen a dos camps teòricament oposats, les ciències socials i les ciències pures, però amb un vincle essencial en el qual coincideixen factors com ara la precarietat laboral, la necessitat de reciclar coneixements amb l’objectiu de reinventar-se i, per descomptat, el fet de guanyar-se la vida. Cap dels dos no pensava que treballarien junts, perquè durant els primers dies del curs van creure que eren molt diferents, segons apunten, però ara han vist que es complementen a la perfecció. “Continuem sent exactament iguals que quan començàrem en gener. Tenim solucions diferents respecte a un problema perquè som molt diferents”, explica Gevorkyan. Per la seua banda, Giner explica que ell s’encarrega de la part dedicada als negocis (no és la primera vegada que emprén) i el seu company de la part tècnica i del tracte amb els tres desenvolupadors informàtics que, fins el moment, conformen el projecte.

_ML05871

Els creadors de Stuhlp troben fonamental que hi haja una retroalimentació activa per part de l’estudiantat, que servisca de substitut a les difícils tutories cenyides a un horari estricte al despatx del professorat o en el camp virtual. Una constant cerca d’informació, les vint-i-quatre hores del dia, obri un món immens de saviesa. Tots dos qualifiquen Stuhlp com “l’àgora del coneixement”, útil no sols per als exàmens sinó per a fer preguntes sobre la realització de màsters, dubtes sobre el futur laboral, per a servir d’orientació. Aquestes accions formatives es completen amb la pujada de videoconferències d’universitats espanyoles i estrangeres, plataformes d’educació virtuals o cursos en línia massius. Un projecte ambiciós. “Volem que es puga obtindre tota la informació que es vulga sobre qualsevol tema i tindre una base de dades brutal amb uns servidors potents. És una pàgina que ho integra tot i volem presentar-la en un únic format”, explica Gevorkyan.

Stuhlp és una xarxa social de caràcter divulgatiu, que trenca amb l’estereotip de xarxes on prevalen altres interessos. “Volem evitar qualsevol tipus de tafaneries. Es tracta d’una pàgina únicament de coneixement. Sempre ens ve al cap el cas Facebook, que realment res no tenia a veure amb la universitat, perquè va tindre molts problemes per a rebre suport i quan es va oferir ja no es necessitava. De moment, no guanyem res i segurament quan tinguem un milió de visites tampoc no tindrem res”, explica Gevorkyan.

Encara que l’obtenció de recursos econòmics és un objectiu, Giner es mostra molt convençut que “el primer és l’obtenció d’usuaris, hi ha plataformes valorades en milions d’euros que no generen diners però sí molt de flux, i per a això estem dedicant molt de temps”. La falta d’hores és una constant, de fet combinen l’emprenedoria amb l’esport, atletisme i arts marcials. Els dos tenen clar que han de donar-ho tot a l’inici, per tal que la costera siga menys empinada en un futur, per això no els han caigut els anells en anar-se’n a buscar treball a MercaValencia a descarregar caixes per a obtindre uns diners extres. “Ens hem alçat a les tres del matí per a veure si hi havia alguna cosa, però hi havia de tot menys faena”, explica Iván. Un acte reforçat per una de les frases que culminen l’entrevista, quan tots dos pensen que ja ha conclòs: “Els emprenedors estem disposats a qualsevol cosa per aconseguir els nostres objectius”.