Treball cultural col·laboratiu entre Àsia i Europa, de la mà de la Universitat

Pau Rausell.

REMEI CASTELLÓ. Promoure xarxes d’intercanvi cultural i artístic entre agents d’Àsia i Europa que treballen en espais col·laboratius és l’objectiu del programa Eurasian Creative Network (ECN), liderat per la Universitat de València. El grup que promou aquest projecte és la Unitat d’Investigació Econcult que dirigeix el professor Pau Rausell. La pròxima setmana i el mes d’octubre celebraran dos encontres, un a Xina i l’altre a València.

En un moment en què el cotreball, el micromecenatge, o els projectes i espais col·laboratius estan agafant un impuls destacable, el grup Econcult treballa per a donar suport a iniciatives vinculades directament amb el sector cultural. Així, Eurasian Creative Network (ECN) és un projecte internacional finançat per l’Asian-Europe Foundation (ASEF) dins del seu programa de suport per a posar en contacte agents culturals dels dos continents.

descargaEconcult, en col·laboració amb la Universitat de Yunnan i mitjançant l’Institut de Desenvolupament de les Indústries Culturals, va proposar un projecte que consistia en establir una xarxa de cooperació entre agents culturals implicats en la gestió dels nous espais culturals. La proposta va ser seleccionada i des de la primavera passada s’està formant una xarxa d’agents de diversos països europeus i asiàtics. D’Europa participen Palerm, Marsella, Bordeus, Las Palmas de Gran Canària i València, i d’Àsia han sigut seleccionades cinc candidatures de l’Índia, Indonèsia, Filipines, Xina i Japó. L’investigador d’Econcult Chuan Li és el coordinador del programa.

El projecte se centra en la gestió d’espais xicotets o mitjans en les indústries culturals i creatives amb una especial atenció en l’enfocament de la planificació cultural. Així, s’han planificat dues visites d’estudi, una a Kunming (Xina), que tindrà lloc la setmana que ve (del 19 al 25 de setembre), i una altra a València durant el mes d’octubre. A través de les visites d’estudi i tallers a Kunming i València, els gestors culturals seleccionats es reuniran amb administradors, agents i creadors culturals de les ciutats per a compartir les habilitats i experiències de govern per a una millor i més intel·ligent planificació cultural. El principal objectiu del projecte és enfortir la xarxa internacional d’espais creatius formals i informals a xicoteta escala. Els resultats de les reunions a Xina i Espanya seran arreplegats i documentats en diversos formats per a visibilitzar les millors pràctiques en la promoció de la creativitat, la innovació i la cultura. També es pretén experimentar amb tècniques 3D.